دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

اهدا 144 قلم تجهیزات پزشكی به دانشگاه علوم پزشكی بیرجند
 
دانشگاه علوم پزشكی بیرجند اهدا 144 قلم تجهیزات پزشكی به دانشگاه علوم پزشكی بیرجند



به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در هفتاد و چهارمین جلسه ستاد دانشگاهی پیشگیری و كنترل كرونا ویروس كه ظهر امروز سه شنبه 1400/08/18 در سالن همایش های دكتر فروزانفر دانشگاه برگزار شد، بانك قرض الحسنه مهر ایران 144 قلم تجهیزات پزشكی به دانشگاه علوم پزشكی بیرجند اهدا نمود.

دكتر دهقانی رئیس دانشگاه در این مراسم گفت:شیوع بیماری كرونا اتفاقی بود كه تمام دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد و كشور ما هم مستثنی نبود و درگیر این بیماری شد. در این مدت كه پیك های متعددی را پشت سر گذاشتیم حوادث و اتفاقات متعددی رقم خورد كه در راس آن ایثارگری عده ای بود كه با نثار جانشان تلاش كردند تا از مردم عزیز مراقبت كنند كه در تاریخ كشور مانند دفاع مقدس ماندگار خواهد شد.

رئیس دانشگاه در ادامه افزود: در این مدت عده ای جان خود را فدا كردند و عده زیادی مبتلا شدند و آسیب های روحی و روانی فراوانی به پرسنل حوزه سلامت وارد شد. قطعا در كنار مدافعان سلامت در استان تمام كسانی كه دلشان برای ایران میتپد، در كنار مدافعان سلامت قرار گرفتند تمام اركان كشور درگیر این بیماری شدند و در سطح استان همه ی دستگاه های اجرایی به یاری مدافعان سلامت آمدند .

وی بیان داشت: روند افزایشی مبتلایان به بیماری كرونا در استان شروع شده كه در صورت تداوم شاهد پیك ششم در استان خواهیم بود. 3 شهرستان بیرجند، قاین و نهبندان وضعیت قرمز رنگ (خیلی پر خطر) ، شهرستان های طبس و بشرویه نارنجی (پر خطر) و سایر شهرستان های استان وضعیت زرد رنگ (متوسط خطر) را دارند. فصل برداشت محصول در استان است كه زمینه ای برای تجمعات و عدم رعایت پروتكل های بهداشتی است و همچنین استان ما جزو استان های سالمند است. در گزارشی كه دكتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت ارائه كردند استان خراسان جنوبی در زمینه عدم مراجعه دیرهنگام مبتلایان به پزشك اولین استان است كه این موضوع زمینه آسیب پذیری بیشتری را فراهم كرده است.

دكتر دهقانی خاطر نشان كرد:امروز در خدمت بانك قرض الحسنه مهر ایران هستیم كه برای دومین بار در جهت اهدای تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ها قدم خیری برداشتند كه جای تقدیر و تشكر دارد. قطعا این قدم های خیر حوزه سلامت را كمك می كند تا بتواند در جهت ارائه خدمات بیشتر به مردم تلاش كند.

در ادامه دكتر وحید مراد نژاد مدیر شعب بانك قرض الحسنه مهر ایران گفت: باعث افتخار من و همكارانم بود كه برای بار دوم در جمع كسانی باشم كه مردم بعد از خدا امیدشان به این قشر است. سختی كه این مدت به كادر بهداشت و درمان وارد شده قابل اندازه گیری نیست.

مدیر شعب بانك قرض الحسنه مهر ایران در ادامه بیان داشت: بانك قرض الحسنه مهر ایران در مرحله اول 162 قلم و در مرحله دوم 144 قلم تجهیزات پزشكی به دانشگاه هدیه كرده تا بتواند كمكی در جهت پیشگیری و درمان این بیماری باشد. امیدواریم با عنایات پرودگار متعال از این شرایط سخت بیماری گذر كنیم.
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۰۹:۱۰ - ۱۹/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۳