دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

انتقاد رییس فراكسیون زنان مجلس درباره بودجه معاونت زنان/ بودجه معاونت زنان نباید ذیل بودجه نهاد ریاست جمهوری تعریف شود
 
گروه خانواده: رئیس فراكسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه خانواده خبرگزاری فارس با انتقاد از لایحه بودجه 1401 در موضوع زنان و خانواده گفت: امسال دولت در لایحه 1401، بودجه دستگاه های مختلف را ذیل 50 دستگاه تجمیع كرده و بودجه های مجزا برای همه دستگاه ها در نظر نگرفته است. بودجه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز با شرح وظایفی ویژه زیرمجموعه بودجه نهاد ریاست جمهوری تعریف شده است.

فاطمه قاسم پور گفت: مجلس نسبت به این تغییر نگارش بودجه انتقاداتی دارد. از جمله این كه این نحو بودجه ریزی امكان نظارت و نشان داركردن بودجه را با چالش مواجه می كند. اما درباره بودجه معاونت امور زنان انتقادی به صورت مجزا مطرح است.



 

وی تشریح كرد: معاونت امور زنان و خانواده تنها مجموعه مستقل اجرایی با موضوع زنان و خانواده در كشور است كه مطابق همین سیستم بودجه ریزی می توانست بودجه ای مستقل برای آن در نظر گرفته شود و ضرورتی نداشت این معاونت، زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری تعریف شود.

 درواقع بودجه، قدرت بخش دستگاه است و وضعیت آن را در چانه زنی ها و همكاری های بین بخشی افزایش می دهد.

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: اگر دولت اهتمامی نسبت به اصلاح این بخش از لایحه بودجه و تقدیم آن به مجلس داشته باشد، استقبال می كنیم. در غیر این صورت قطعاً مجلس آن را اصلاح خواهد كرد.

قاسم پور با تأكید بر این كه مجلس در پیشبرد برنامه های حوزه زنان و خانواده بودجه مستقل را بسیار كارساز می داند، خاطرنشان كرد: سال گذشته نیز ذیل تبصره های 14 و 16 در راستای حمایت از اقشار كمتربرخوردار زنان، زنان آسیب پذیر و در معرض آسیب های اجتماعی، درمان ناباروری، ازدواج و... تحولاتی در بودجه ایجاد كردیم.

رئیس فراكسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی تأكید كرد: لایحه بودجه 1401 نكات مختلفی در حوزه رفاه و تأمین اجتماعی، آسیب های اجتماعی، زنان و خانواده داشته كه با رسانه ها در میان خواهم گذاشت.

 

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۰:۵۲ - ۲۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۲