دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

لزوم احداث گرمخانه در شهرستان بهارستان
 
شهردار شهر صالحیه بر لزوم احداث گرمخانه در شهرستان بهارستان تاكید كرد.
لزوم احداث گرمخانه در شهرستان بهارستان محمد آگاهی مند در گفت وگو با ایسنا، درباره احداث گرمخانه برای شهر صالحیه گفت: درحوزه معتادان متجاهر نسبت به سایر شهرهای شهرستان بهارستان وضعیت بهتری داریم، اما شهرستان بهارستان نیازمند یك گرمخانه مناسب است كه حتما باید احداث شود تا به صورت متمركز به شهرهای صالحیه، نسیم شهر و گلستان ارائه خدمات داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر با مراكز فعالی كه بهزیستی تایید كرده است قرارداد می بندیم و معتادان متجاهر را به آنجا انتقال می دهیم و 3 ماه در آنجا مراحل درمان را طی می كنند، اما متاسفانه بار دیگر رها می شوند و به چرخه اعتیاد به دلیل عدم وجود شغل بازمی گردند؛ لذا لازم است تدبیری اساسی صورت بگیرد كه گرمخانه و كارگاهی احداث شود تا از بازگشت این افراد به چرخه اعتیاد جلوگیری كند.

وی ادامه داد: نباید این افراد پس از طی كردن مراحل سم زدایی رها شوند و به بستر اعتیاد برگردند بر همین اساس احداث گرمخانه یك نیاز شهرصالحیه و شهرستان بهارستان است كه باوجود پیگیری ها هنوز اتفاق نیفتاده است. شهرصالحیه در بودجه سال جاری برای احداث گرمخانه پیش بینی تامین اعتبار را داشت اما این موضوع باید در سطح شهرستان بهارستان تصمیم گیری شود.

وی تاكید كرد: شهرداری صالحیه این آمادگی را دارد فضایی در نظر گرفته و كمك كنیم مكانی به عنوان گرمخانه به صورت مشاركتی احداث شود.

شهردار صالحیه با تاكید بر لزوم افزایش سرانه های فرهنگی، تفریحی و ورزشی در سطح شهر صالحیه افزود: قطعا افزایش احداث مراكز فرهنگی، تفریحی و ورزشی می تواند در كاهش آسیب های اجتماعی نقش بسزایی داشته باشد. در حقیقت از این طریق می توان جوانان را به سمت این مراكز سوق داد و از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری كنیم.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۳۹ - ۲۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۱