دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

فعالیت 120 مركز درمان و بازتوانی معتادان در كرمانشاه/ كمپ ماده 16 اشباع شده است
 
به گزارش خبرگزاری فارس از كرمانشاه،  نشست هم اندیشی مسؤولان بهزیستی استان كرمانشاه و شورای مبارزه با مواد مخدر با حضور فرحناز محمدی مدیركل بهزیستی استان، خصایصی بازرس معاونت كاهش تقاضا و مشاركت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور و همكاران وی، كیوان گل آوری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و سایر كارشناسان اداره كل بهزیستی و شورای هماهنگی استان برگزار شد.

محمدی، مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه در ابتدای این نشست ضمن اشاره به اهمیت آسیب اعتیاد و تشریح وضعیت كلی اعتیاد استان، اظهار داشت: بیش از 120 مركز و موسسه مردم نهاد در زمینه های پیشگیری، درمان و بازتوانی معتادین فعالیت دارند.

 وی به همكاری و تعامل مناسب اداره كل بهزیستی و شورای هماهنگی استان اشاره كرد و گفت: اداره كل بهزیستی در كمیته های مختلف از جمله كمیته های پیشگیری، درمان، ماده 16 و... شورای هماهنگی نقش محوری و اساسی به عنوان دبیر و یا عضو اصلی دارد.

مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه اظهار داشت: اعتبارات دولتی كفاف هزینه های نگهداری در مركز ماده 16 را نمی دهد و در این زمینه با مشكلات زیادی روبرو هستیم، كه نیازمند حمایت ویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور  است در حالی كه هم اكنون این مركز با بیش از ظرفیت به جامعه هدف خدمت رسانی می كند.

خصایصی بازرس ویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور،  ضمن بازدید و نظارت چند روزه از مراكز و موسسات مختلف اداره كل بهزیستی كرمانشاه ابراز رضایت كرد و برخی نكات و موارد را جهت بهبود ارائه خدمات ابراز داشت.

محمدی در پایان از راه اندازی مركز تبصره 2 ماده 16 در استان در آینده نزدیك خبر داد كه ظرفیت جدیدی به منظور ساماندهی تعدادی از معتادین خواهد بود.

انتهای پیام/پ
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۰:۲۶ - ۲۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۴