دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

مهارت نه گفتن در مقابل تعارف مصرف مواد مخدر به نوجوانان آموزش داده شود
 
قزوین- ایرنا- كارشناس سلامت و مسوول آموزش مركز بهداشت شهید بلندیان گفت: اعتیاد بر سلامت روان خانواده تاثیر می گذارد و صدمات جبران ناپذیری بر جامعه وارد می كند و باید مهارت نه گفتن در مقابل تعارف مصرف مواد مخدر را به نوجوانان آموزش داد.
مهارت نه گفتن در مقابل تعارف مصرف مواد مخدر به نوجوانان آموزش داده شود قزوین- ایرنا- كارشناس سلامت و مسوول آموزش مركز بهداشت شهید بلندیان گفت: اعتیاد بر سلامت روان خانواده تاثیر می گذارد و صدمات جبران ناپذیری بر جامعه وارد می كند و باید مهارت نه گفتن در مقابل تعارف مصرف مواد مخدر را به نوجوانان آموزش داد.

صفیه احمدی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نه گفتن همیشه به معنی سركشی كردن نیست و باید مهارت نه گفتن را به نوجوانان در مقابل آسیب های اجتماعی از جمله تعارف مواد مخدر آموزش دهیم.

این مسوول گفت: در این میان، توصیه های خود مراقبتی در زمینه پیشگیری و ترك اعتیاد بسیار مهم و ضروری است و خانواده نقش پررنگی در آموزش اصول خود مراقبتی به فرزندان دارد.

وی با بیان اینكه برخلاف اعتقاد برخی ها، اولین مصرف مواد مخدر نیز می تواند منجر به اعتیاد شود، افزود: امروزه مصرف ماده مخدر گل در جوانان بسیار رایج است در حالی كه جوانان با شایعاتی چون گل اعتیاد آور نیست مواجه هستند و نمی دانند اثرات و مضرات مصرف گل به مراتب از شیشه و كوكایین خطرناك تر است.

این كارشناس ادامه داد: گاهی اوقات دیده شده، افراد با مصرف یكبار كوكایین یا شیشه به آن وابسته شده اند بنابراین باید به جوانان آموزش داده شود به هیچ عنوان حاضر به امتحان مصرف مواد مخدر و محرك ها نشوند.

مسوول آموزش مركز بهداشت شهید بلندیان بیان كرد: اعتیاد یك بیماری قابل درمان است كه افراد مبتلا به آن می توانند با شركت در جلسه های درمانی و همچنین شركت در مشاوره ها به مدت 6 ماه پاك بمانند.

وی همچنین گفت: ارتباط و دوستی با افراد معتاد به اعتیاد فرد سالم منجر می شود به همین دلیل، یكی از توصیه های خودمراقبتی دوستی نكردن با افراد معتاد است.

این كارشناس سلامت ادامه داد: خانواده برای پیشگیری از اعتیاد موظف است دوست فرزند خود را بشناسد و جلوی استفاده فرزندان از سیگار، قلیان و مشروبات الكلی را بگیرد و به آنها در خصوص عوارض و خطرات مصرف مواد مخدر اطلاعات لازم را بدهد.

برچسب ها
- دانش اعتیاد
- استان قزوین
- پیشگیری از اعتیاد
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۱۵ - ۲۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۵