دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

بازتاب گزارش تسنیم| واكنش رئیس جمهور به مشكلات ''زنان كارگر'' در لرستان/ دستور ویژه برای اشتغالزایی زنان كارگر + فیلم
 
گروه استان ها ـ گزارش خبرگزاری تسنیم در مورد «زنان كارگر میدانی» در شهر نورآباد، شهرستان دلفان با واكنش و دستور آیت الله رئیسی، رئیس جمهور همراه شد.
بازتاب گزارش تسنیم| واكنش رئیس جمهور به مشكلات
گروه استان ها ـ گزارش خبرگزاری تسنیم در مورد "زنان كارگر میدانی" در شهر نورآباد، شهرستان دلفان با واكنش و دستور آیت الله رئیسی، رئیس جمهور همراه شد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، شهرنشینی و شرایط دشوار زندگی های امروزی باعث شده كه زنان دوشادوش مردان برای امرار معاش و تامین نیازهای اساسی خانواده در حرفه های مختلف به تلاش و كوشش مشغول شوند.

اگرچه امروزه بانوان ثابت كرده اند كه می توانند شغل های كلیدی و حساس را نیز به خوبی مدیریت كرده و در جامعه حتی بیش از مردان حرف هایی برای گفتن داشته باشند اما در این بین گاها برخی از آنان به دلیل شرایط اضطرار و سختی های معیشتی كه دارند و یا به دلیل نداشتن سرپرست مجبور هستند در شغل هایی به فعالیت مشغول شوند كه شاید با روح لطیف زن و شرایط جسمی وی آنچنان كه باید سازگاری نداشته باشد

اما در شهرستان دلفان شرایط قدری پیچیده تر است، نبود صنعتی بزرگ و پایدار و یا كسب و كارهایی كه بانوان بتوانند با آسودگی خیال در آنها به كار و تامین معیشت خانواده مشغول شوند باعث شده تا برخی بانوان در اقدامی تلخ و البته حزن انگیز به كارگری در میادین روی بیاورند.

اقدامی كه باعث شد خبرگزاری تسنیم در گزارشی با عنوان "روایتی عجیب از زنان كار در شهر نورآباد؛ زنانی كه كارگر میدانی شدند + فیلم "در 16 آبان ماه به این موضوع بپردازد و خواستار توجه ویژه مسئولان به برطرف كردن مشكل زنان كار این شهرستان شود.

انتشار این گزارش خبرگزاری تسنیم بازتاب های گسترده ای در استان داشت و حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: كار فضیلت و ارزشمند است اما اینكه در استان ما بانوانی اینگونه دیده شوند زیبنده نیست به همین دلیل با مسئولان كمیته امداد امام خمینی (ره) به گفت وگو پرداختیم و درخواست كردیم كه تدابیری اندیشیده شود كه كرامت بانوان حفظ و مشكلات معیشتی این دسته از افراد به صورت پایدار و دائمی برطرف شود.

مسئولین بی تفاوتاز دیدن تصاویرزنان كار باید خجالت بكشند

یحیی ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان درمجلس نیز عنوان كرد: مسئولین بی تفاوت باید خجالت بكشند از دیدن تصاویری از بانوان كه با رنج به خاطر معاش زندگی خود تلاش می كنند و به راحتی جلساتی را برگزار می كنند اما هیچ اقدامی صورت نمی دهند.

وی با اشاره به چندین برابر بودن آمار ارائه شده زنان كار، بیان كرد: این مسئله به دلیل ظلم هایی بوده كه در ادوار گذشته در سطح دولت مردان به این شهرستان محروم شده است.

حجت الاسلام یوسف خانی امام جمعه شهرستان دلفان نیز در واكنش به گزارش خبرگزاری تسنیم گفت: مقوله زنان كار موضوعی بسیار گسترده و پر اهمیت است كه از جنبه های مختلف باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاكید بر اینكه اغلب زنان كار دلفان، زنان بدسرپرست یا بی سرپرست هستند، تصریح كرد: این زنان برای امرار معاش خانواده چاره ای جزء كار كردن ندارند بنابراین باید عرصه فعالیت به گونه ای برای آنان فراهم شود كه به لحاظ امنیتی و آبرویی تامین باشند.

روایتی عجیب از "زنان كار" در شهر نورآباد؛ زنانی كه "كارگر میدانی" شدند + فیلم
واكنش نماینده ولی فقیه در لرستان به گزارش تسنیم|مشكلات معیشتی بانوان با حفظ كرامت و به صورت پایدار برطرف شود
واكنش فرماندار دلفان به گزارش تسنیم: زنان كار در شهر نورآباد شناسایی می شوند
و همچنین نورالدین درمنان فرماندار دلفان نیز دراین رابطه خاطرنشان كرد: وجه تمایز تعدادی از زنان نورآباد با زنان شهرهای دیگر در این است برای كسب روزی حلال در شهرهای هم جوار به كار و فعالیت در زمین های كشاورزی و برداشت محصول مشغول می شوند.

وی با اشاره به تشكیل جلسات متعدد در راستای شناسایی و ساماندهی این زنان، اظهارداشت: در این راستا با همكاری ادارات جهاد كشاورزی، كمیته امداد، بهزیستی، امور بانوان و اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی اقدام به شناسایی آنها كردیم.

كلیپ زنان كار دلفان بسیار متاثركننده بود

و اما انتشار گسترده این گزارش واكنش مسئولان كشوری را نیزبه دنبال داشت به طوری كه انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوردر اموربانوان و خانواده را برآن داشت تا جهت پیگیری ماجرا به طور مستقیم به شهرستان دلفان سفر كند و در جلسه ویژه ای با حضور زنان كار از نزدیك در جریان مشكلات آنها قرارگرفت و پس از این جلسه در جلسه شورای اداری استان لرستان با حضور رئیس جمهور با اشاره به اینكه كه باید تلاش كنیم كه چالش ها را تبدیل به فرصت كنیم، اظهار داشت: چالش هایی مثل بیكاری به شدت لرستان و شهرهایی مثل دلفان را تحت تأثیر قرار داده است به گونه ای كه متأسفانه شاهد حضور زنان در میدان هستیم تا زمینه كار برای آنها فراهم شود.

وی با بیان اینكه با این زنان صحبت كردم و كلیپ مربوط به كار در میدان آنها را كه در خبرگزاری تسنیم انتشار یافته بود را دیدم و بسیار متاثر شدم، افزود: بسیار رنج آور است كه زنانی در سنین 80 سالگی با این شكل و شمایل دنبال كار باشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان كرد: البته موجب غرور است كه زنان زنان اینگونه باغیرت و عزتمندی حاضر نیستند به غیر از توان خویش چیزی را طلب كنند، اما وظیفه ماست كه اشتغال را به صورت عزتمندانه برای آنان تأمین كنیم.

و اما آیت الله رئیسی نیز در جلسه شورای اداری استان به این موضوع واكنش نشان دادند كه جزئیات بیشتر را در كلیپ زیرمشاهده كنید:



انتهای پیام / 645/ش

R41450/P1377/S6,72/CT16

بیشتر بخوانید...
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۰:۱۱ - ۲۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۷