دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

تامین هزینه های اسكان، تردد، جراحی و درمان كودكان معلول زیر 18 سال
 
مدیركل بهزیستی خراسان رضوی اعلام كرد: هزینه های اسكان، تردد، جراحی و درمان كودكان معلول زیر 18 سال با معرفی بهزیستی و توسط خیرین، تأمین می شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مركز خراسان رضوی، مسعود فیروزی در دومین روز نشست علمی كاربردی رؤسای بهزیستیتامین هزینه های اسكان، تردد، جراحی و درمان كودكان معلول زیر 18 سال شهرستان های خراسان رضوی، از ارائه امكانات پشتیبانی و درمانی رایگان برای كودكان زیر 18 سال كه دارای مشكلات اسكلتی و معلولیت جسمی باشند با معرفی سازمان بهزیستی به خیرین و پزشكان خبر داد.

وی خطاب به مدیران بهزیستی شهرستان ها، ادامه داد: اگر كودكی در شهرستان ها هست كه مشكل اورتوپدی دارد، بدون فوت وقت او را با نامه به ستاد معرفی كنید تا ترتیب اعزام او به تهران و درمان های جراحی برایش به صورت رایگان انجام شود.
فیروزی افزود: هزینه اسكان، رفت و آمد و سایر هزینه ها در مدت اقامت كودك و همراهش با معرفی سازمان بهزیستی توسط خیرین و پزشكان فراهم و تأمین می شود.
مدیركل بهزیستی خراسان رضوی از مدیران حاضر خواست: از تمام زمینه های نیاز مددجویان از جمله اشتغال، مسكن، نیاز های فوری درمان، توانبخشی و وسایل توانپزشكی، یك بانك اطلاعاتی جامع و كامل تهیه كنید تا در مقابل خیرین و نهاد های حاكمیتی كه مایل به كمك به مددجویان هستند، دستمان پر باشد.

وی ادامه داد: وقتی مثلا یك نهاد از ما می خواهد خانواده های دارای عضو معلول اولویت دار را به ما معرفی كنید تا در نوبت دریافت مسكن قرار دهیم، ما نباید در راهرو های اداری دنبال اسم و رسم مددجویان باشیم؛ بلكه بانك های آماده اطلاعاتی داشته باشیم كه بلافاصله با فیلتر ركورد های موردنیاز، اطلاعات آماده و دقیق را به نهاد متقاضی ارائه دهیم.
این مسئول همچنین بر نظارت بر مؤسسات غیر دولتی كه از بهزیستی مجوز دارند تأكید كرد و گفت: شرایط باید به گونه ای باشد كه متقاضی صدور مجوز یك مركز، معطل مراحل اداری نشود و اگر تطویل پرونده، دلیل قانونی ندارد به هیچ عنوان نباید باعث سرگردانی او بشویم.
مدیر ل بهزیستی گفت: اگر یك فرد یا گروهی از خیرین برای خدمت به مددجویان ما اعلام آمادگی می كنند و سرمایه لازم را هم دارند نباید برای صدور مجوز آنقدر در مسیر سرگردان شوند كه از خدمت منصرف شوند.
وی یادآور شد: البته نظارت ما از هنگامی كه این مؤسسه مجوز را دریافت كرد طبق مقررات و دستور العمل ها، جدی و مؤثر خواهد بود؛ چون پای منافع مددجویان در میان است.
نشست علمی كاربردی رؤسای بهزیستی شهرستان های مناطق 2 و 4 خراسان رضوی از صبح چهارشنبه در بهزیستی استان آغاز شده بود و تا عصر روز پنجشنبه ادامه یافت.
   تاریخ: ۱۹:۲۱ - ۲۶/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۰