دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

انجمن حمایت از بیماران ام.اس در آذربایجان غربی تعطیل شد؛ بیماران در بلاتكلیفی به سر می برند
 
گروه استان ها _ با تعطیلی انجمن حمایت از بیماران ام.اس در آذربایجان غربی، این بیماران در بلاتكلیفی و سردرگمی به سر برده و از مسئولان درخواست رسیدگی و حمایت را دارند.
انجمن حمایت از بیماران ام.اس در آذربایجان غربی تعطیل شد؛ بیماران در بلاتكلیفی به سر می برند
گروه استان ها _ با تعطیلی انجمن حمایت از بیماران ام.اس در آذربایجان غربی، این بیماران در بلاتكلیفی و سردرگمی به سر برده و از مسئولان درخواست رسیدگی و حمایت را دارند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، بیماران ام.اس با مشكلات زیادی دست و پنجه نرم می كنند كه لازم است برای حمایت از آن ها، حداقل نیازهای اولیه این بیماران را برآورده سازیم. تحریم داروهای ام.اسی، هزینه بالای داروهای داخلی و فیزیوتراپی و مهم تر از همه عدم حمایت مسئولان، درد این بیماران را چندین برابر كرده است.

اعزام تیم های مختلف روانپزشكی و مددكاری برای التیام بخشی از دردهای این بیماران، می تواند در این آشفته بازار اقتصادی كمك حال پرستاران این بیماران نیز باشد كه شاید در سال های گذشته وجود انجمنی به انجمن بیماران ام.اس كاهش دهنده آلام این بیماران بود ولی متاسفانه با تخته شدن درب این انجمن، دیگر از حمایت های گذشته خبری نیست و بیماران ام.اسی در بلاتكلیفی به سرمی برند.

«ن.ع» یكی از شهروندان ارومیه ای در خصوص مشكلات خود پس از مبتلا شدن به بیماری ام اس، گفت: 6 سال است كه ام.اس دارم، در ابتدا یكی از پاهایم بی حس شد كه با آزمایسات مربوطه، تشخیص دادند كه باید داروی ام.اس مصرف كنم.

وی بیان كرد: مشكلات این بیماران زیاد است. اوایل این بیماری پدر و مادرم سالم بودند و با حمایت های انجمن ام.اس به راحتی می توانستم با این بیماری كنار آمده و زندگی بدون دغدغه ای داشته باشم. متاسفانه دو سال پیش پدرم به دلیل كار سخت ساختمانی دیسك كمر گرفت و نتوانست كار بكند و بیماری ام به دلیل بالا بودن داروها شدت یافت، انجمن تنها مكانی بود كه از بیماران ام اسی حمایت می كرد.

این بیمار مبتلا به ام.اس، گفت: انجمن حمایت از بیماران ام.اس تنها مكانی بود كه از این بیماران حمایت می كرد كه این مركز نیز از سال گذشته به دلایل نامعلومی فعالیت ندارد و هیچ مسئولی هم جوابگوی این موضوع نیست.

«پدرام» دیگر شهروند ارومیه ای در خصوص به تعطیلی كشیده شدن انجمن حمایت از بیماران ام.اس، عنوان كرد: همسرم 13 سال است كه با این بیماری دسته پنجه نرم می كند. ام.اس هزینه های درمانی بالایی دارد و نیاز است مراكزی برای این بیماران آماده شود كه هزینه كمتری از آنها بگیرد كه متاسفانه هیچ حمایتی نمی شود.

وی بیان كرد: تا سال گذشته كم و بیش حمایت هایی از قبیل بسته های معیشتی و داروئی از سوی انجمن بیماران ام.اس صورت می گرفت كه با تعطیل شدن این انجمن مشكلات بیماران ام.اسی نیز به باد فراموشی سپرده شده است.

پدرام تصریح كرد: چندین بار به فرمانداری ارومیه در خصوص این موضوع مراجعه كرده ام كه متاسفانه كارمندان فرمانداری با پرخاشگری جوابم را داده اند!

آغاز فعالیت مجدد انجمن؛ به زودی

در این خصوص، «رسول مقابلی» فرماندار ارومیه، با اشاره به تعطیلی انجمن حمایت از بیماران ام.اس اظهار داشت: تاریخ اعتبار مجوز این انجمن سال گذشته تمام شده بود كه مدیرعامل آن اقدام به تمدید نكرده بود و همین موضوع باعث تعطیلی انجمن شده بود.

وی افزود: طی روزهای آینده مجوز پروانه انجمن حمایت از بیماران ام.اس تمدید شده و فعالیت این مركز آغاز می شود.

دستور وزیر بهداشت برای واكسیناسیون بیماران خاص و دیابتی و گروه های جدید
لاری: تمام سالمندان تا پایان تیرواكسینه می شوند/ واكسیناسیون بیماران خاص از اواخر خرداد
در كنار آغاز مجدد فعالیت انجمن حمایت از بیماران ام.اس، تعریف ساز و كار مشخص برای درمان این بیماران و نیز ارائه كمك های معیشتی و درمانی می تواند التیام بخش بیماران باشد كه باید دید مسئولان در این خصوص چه تدابیری خواهند اندیشید.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۰۷:۳۷ - ۲۸/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۳