دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

دانش اعصاب شناختی ایران در منطقه پیشتاز است
 
حقی جغتایی گفت: ایران در حوزه دانش علوم اعصاب و اعصاب شناختی در جایگاه نخست كشورهای منطقه قرار دارد.
محمد حقی جغتایی، رئیس انجمن علوم اعصاب در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ایران در زمینه دانش علوم اعصاب و اعصاب شناختی در رتبه نخست كشور های منطقه قرار دارد.

او افزود: ما توانستیم رتبه نوزدهم جهانی در حوزه علوم اعصاب، جایگاه سیزدهم در گرایش علوم اعصاب رفتاری، ردیف هفدهم در حوزه سلولی و مولكولی و رتبه دوازدهم جهان در حوزه هوش مصنوعی و علوم اعصاب رل به خود اختصاص دهیم.

حقی جغتایی بیان كرد: بزرگترین رویداد هم اندیشی علمی كشور در حوزه علوم اعصاب با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در اول دی در بستری مجازی در تهران برگزار می شود. این كنگره با هدف توسعه و گسترش همكاری های تحقیقاتی، آموزشی و تخصصی و نیز انتقال تجارب و یافته های علمی با شركت دانشمندان علوم اعصاب، متخصصان علوم پایه و بالینی، دانشجویان دكتری و دانشجویان تحصیلات تكمیلی و رزیدنت ها برگزار می شود.

رئیس انجمن علوم اعصاب بیان كرد : در این رویداد متخصصان برجسته علوم اعصاب از دانشگاه های معتبر داخلی و چندین كشور خارجی از جمله ژاپن، چین، كره، هند، تركیه، آمریكا، كانادا، آلمان و گرجستان آخرین دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را به اشتراك می گذارند.

او ادامه داد: در دهمین كنگره علوم اعصاب پایه و بالینی مباحث و موضوعاتی همچون نقشه برداری مغز، علوم اعصاب محاسباتی، بیماری صرع، تحریكات مغزی، نوروتكنولوژی، اختلالات ناشی از ضایعات مغزی، نوروژنتیك، توانبخشی شناختی در سالمندان و نیز بیماری كرونا و تاثیر آن بر سیستم عصبی مورد بحث، تبادل نظر و گفت و گویی قرار می گیرد. جنبه های كاربردی و بالینی علوم اعصاب در امرتشخیص، غربالگری و درمان بیماری ها و نیز همكاری و فعالیت بین رشته ای این حوزه برای رفاه و آسایش افراد جامعه در حوزه سلامت از رویگرد های علوم اعصاب است.

بیشتر بخوانید

- شتابدهنده های شناختی زمینه ساز درمان شناخت بیماران است
   تاریخ: ۱۵:۵۶ - ۲۷/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۲