دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

همسران سابق؛ قربانیان كینه مردان انتقام جو
 
مرد بعد از اینكه همسرش تقاضای طلاق داد و از او جدا شد، برای بازگرداندن وی به زندگی مشترك تلاش كرد و وقتی كوشش هایش به ثمر نرسید، به فكر انتقام افتاد.
به گزارش تابناك به نقل از شرق، انتقام گیری از همسران سابق انگیزه ای بود كه سبب شد سه مرد به اتهام ارتكاب جرائم خشونت آمیز بازداشت شوند و اكنون پرونده آن ها در حال رسیدگی است. یكی از این متهمان دو زن را به قتل رساند، دیگری روی همسر سابقش اسید پاشید و نفر سوم آتش به پا كرد.

كارآگاهان جنایی استان گلستان چند روز پیش از مفقودشدن دو زن باخبر شدند. یكی از این زنان كه 45 ساله بود و مهناز نام داشت، مدتی قبل از شوهرش جدا شده و تنها زندگی می كرد. نفر دوم خاله مهناز بود.

مأموران بعد از بررسی دوربین های مدربسته اطراف خانه مهناز مشاهده كردند شوهر سابق او و مردی دیگر دو كیسه را از خانه بیرون برده اند. این گونه بود كه فرضیه قتل و جابه جا كردن اجساد قوت گرفت و مرد متهم به نام نادر بازداشت شد. نادر وقتی در پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت، به ارتكاب جنایت اقرار كرد. او گفت: من و مهناز اختلافات زیادی با هم داشتیم و سرانجام جدا شدیم، اما من هنوز از همسر سابقم كینه به دل داشتم و می خواستم از او انتقام بگیرم. اختلاف اصلی ما بر سر این بود كه من خانه مان را به نام مهناز كرده بودم و او می گفت باید خانه را خالی كنم. با وساطت اقوام قرار شد ما آشتی كنیم البته حق طلاق را به او واگذار كردم و زنم یك ماه بعد جدا شد و حكم تخلیه خانه را هم گرفت.

این گونه بود كه دنبال انتقام بودم. روز حادثه به مهناز گفتم وسیله ای را در انباری جا گذاشته ام. به همین بهانه به خانه او رفتم. ما با هم درگیر شدیم و من روسری را دور گردن همسر سابقم انداختم و پیچیدم. او در همان لحظات خاله اش را صدا می زد. زنم را به قتل رساندم و بعد متوجه شدم خاله اش در خانه است. چون این زن شاهد قتل بود مجبور شدم او را نیز بكشم تا كسی راز من را نفهمد. بعد با كمك یكی از اقوامم جسد ها را از خانه بیرون بردیم و اطراف شهر رها كردیم. این متهم درحال حاضر در بازداشت به سر می برد و تحقیقات از او ادامه دارد.

پرونده دوم مربوط به مردی تهرانی است كه روی همسر سابقش اسید پاشید. این مرد بعد از اینكه همسرش تقاضای طلاق داد و از او جدا شد، برای بازگرداندن وی به زندگی مشترك تلاش كرد و وقتی كوشش هایش به ثمر نرسید، از همسر سابق خود كینه به دل گرفت. این پرونده با شكایت پدر زن جوان تشكیل شد و این مرد گفت داماد سابقش روی دختر او اسید پاشیده است. وقتی مأموران به تحقیق در این رابطه پرداختند، فهمیدند زن مصدوم از مدت ها قبل با شوهرش اختلاف داشت و در نهایت از او جدا شد، اما دادگاه حضانت فرزندان را به مرد سپرد.

اطلاعات موجود نشان می داد این زن و شوهر كشمكش های زیادی داشتند و حتی زن از خشونت شوهرش صحبت كرده و برای طلاق نیز خیلی تلاش كرده بود تا بالاخره توانسته بود حكم دادگاه را دریافت كند. بعد از آن زن جوان گاهی برای ملاقات با بچه ها به خانه شوهر سابقش می رفت تا اینكه این مرد زن سابقش را در خانه زندانی كرد و به تهدید او پرداخت و سپس دست به اسیدپاشی زد. متهم بعد از دستگیری جرمش را پذیرفت و روانه زندان شد تا به پرونده او رسیدگی شود.

سومین متهم مردی است كه او هم بعد از جدایی از همسرش همچنان با او اختلاف داشت و در نهایت آتش افروزی كرد. این متهم بعد از درگیری با همسر سابقش روی او بنزین پاشید و وی را آتش زد. بعد از اینكه زن مجروح به بیمارستان منتقل شد، شوهر سابق او دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

در تحقیقات معلوم شد این مرد با همسر سابقش اختلاف داشته و بر سر اینكه به او اجازه ملاقات با فرزند خردسال شان را نمی داد كشمكش داشتند و حتی مرد جوان علیه همسرش شكایتی را هم مطرح كرده بود تا اینكه روز حادثه با هم درگیر شدند و چنین جرمی رقم خورد.
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۱۳:۱۲ - ۲۸/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۹