دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

وزیر آموزش و پرورش: برای ارتقای سلامت دانش آموزان گام برداریم
 
تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه در اسناد تحولی، تحول زیستی بدنی دانش آموزان ذیل برنامه های ارتقای سلامت در دستور كار وزارت آموزش و پرورش است، گفت: باید براساس شاخص ها و استانداردها با هدف ارتقای سطح سلامت دانش آموزان گام برداریم.
وزیر آموزش و پرورش: برای ارتقای سلامت دانش آموزان گام برداریم تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه در اسناد تحولی، تحول زیستی بدنی دانش آموزان ذیل برنامه های ارتقای سلامت در دستور كار وزارت آموزش و پرورش است، گفت: باید براساس شاخص ها و استانداردها با هدف ارتقای سطح سلامت دانش آموزان گام برداریم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی، یوسف نوری روز دوشنبه در دیدار علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با تاكید بر ضرورت افزایش تعامل بین وزرات آموزش و پرورش و دانشگاه های علوم پزشكی برای ارتقای سلامت دانش آموزان افزود: در حوزه آموزش نباید صرفا به سواد آموزشی و علمی در سطح حافظه محوری بپردازیم بلكه باید مولفه ها و شاخص های ارتقا سلامت نیز مورد توجه باشد.

وی با بیان اینكه دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی از ظرفیت های مناسب علمی پژوهشی در حوزه های تربیت زیستی و قامتی و اصلاح سبك تغذیه برخوردار است اظهار داشت: مراكز پژوهشی و دانشكده های طب سنتی، تغذیه و پیراپزشكی و توانبخشی دانشگاه می توانند ظرفیت های مناسبی را برای ارتقا آموزش سلامت محور در مدارس ایجاد كنند.

وزیر آموزش و پرورش تلاش برای افزایش سطح سواد سلامت بهداشت یاران و مراقبان سلامت كه در مدارس آموزش و پروش فعالیت می كنند را از دیگر موضوعاتی عنوان كرد كه باید به آن توجه ویژه شود.

معلمان برای دریافت دز سوم كرونا اقدام كنند

دكتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی نیز در این دیدار نسبت به ارایه آموزش های سلامت محور برای دانش آموزان از سوی دانشگاه اعلام آمادگی كرد و گفت: تهیه بسته های فرهنگی متناسب با ذائقه بومی می تواند راهكار مناسبی برای ارتقای سلامت دانش آموزان باشد و ابن بسته ها می توانند به میزان قابل توجهی در ارتقای سلامت دانش آموزان و والدین اثرگذار باشد.

وی اظهار داشت: طبق تجربه ای كه در سنوات قبل حاصل شد، به نظر می رسد می توان در بسیاری از مواردی كه با حوزه های پزشكی مرتبط است، از ظرفیت های بالای دانشگاههای علوم پزشكی بهره برد. مشاركت مجموعه دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی در تدوین و یا بازنگری درسنامه ها و مسائل بهنگام مرتبط با سلامت می تواند در ارتقای آگاهی آینده سازان این مرزو بوم كمك كننده باشد.

زالی طراحی برنامه های غربالگری برای دانش آموزان در حوزه سلامت را مهم دانست و تصریح كرد: اجرای طرح های غربالگری دانش آموزان از جنبه های مختلف پیشگیری و یا درمان های مداخله ای می تواند كمك كننده باشد، همچنین آموزش هایی با هدف اصلاح رفتارهای فیزیكی و ارگونومی كه ساختارهای بدن دانش آموزان را شكل می دهد، می تواند در قالب برنامه های سلامت محور بگنجد.

رییس دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی اهمیت ساختارهای تغذیه ای در دانش آموزان ایرانی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: طراحی سبد غذایی مطلوب و مكفی، با هزینه های تمام شده منطقی می تواند برای اصلاح و پیروی از سبك غذایی سالم در دستور كار باشد.

وی ادامه داد: چنانچه با همكاری و تعامل بیشتر دانشگاههای علوم پزشكی و آموزش پرورش، آموزش های كافی و دوره های مجازی آموزشی به شكل منسجم تر برای مراقبان سلامت دیده شود، در حوزه های مختلف بهداشتی، درمانی و فرهنگ سازی ارتقای چشمگیری را خواهیم داشت.

زالی نسبت به اعزام گروههای جهادی توسط دانشجویان دانشگاه برای خدمت رسانی اعلام آمادگی كرد و گفت: این گروهها می توانند خدمات پیشگیری و درمان را خصوصا به دانش آموزان مناطق محروم ارایه دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی با اشاره به اینكه انجام پژوهش های مشترك بین دانشگاه و وزارت آموزش و پروش كاملا شدنی است توضیح داد: حجم بسیار زیادی از داده های دانشگاه می تواند در آموزش و پرورش آنالیز و در قالب پژوهش های مشترك اجرا شود.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی آمادگی دارد تا با هدف تامین سلامت دانش آموزان در بالاترین سطح، برنامه های آموزشی را با كمك متخصصان بخش های مختلف دانشگاه نظیر فوریت های پزشكی و پرستاری و مامایی برای معلمان و اولیای مدرسه تدوین و اجرا كند تا در صورت بروز اتفاقات ناگهانی و قبل از رسیدن نیروهای اورژانس معلم و یا اولیای مدرسه بتواند خدمات پایه ای را به دانش آموز بدهند.

وی در ادامه از طراحی نرم افزار اعلام علامت های سندرومیك كرونا خبر داد و گفت: با استقرار سراسری این نرم افزار به محض مشاهده و اعلام بروز نشانه های بیماری در دانش آموزان، دانشگاه می تواند به عنوان متولی بهداشت و درمان در این حوزه مداخله كند و از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری كند.

رییس دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی درباره واكسیناسیون نوبت سوم نیز گفت: اگر این مهم به صورت جدی تر پیگیری شود در كاهش چرخش ویروس بسیار كمك كننده خواهد بود، با توجه به اینكه معلمان و كادر اداری زودتر از دانش آموزان در برابر كرونا واكسینه شده اند باید برای دریافت نوبت سوم واكسن كرونا به عنوان اطمینان از برخورداری از ایمنی كافی برای كادر آموزش پرورش و افراد بالای 18 سال هر چه سریعتر استفاده شود.

زالی تاكید كرد: كادر آموزش پرورش باید برای دریافت نوبت سوم واكسن علیه كرونا جهادی تر وارد عمل شوند.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی
- یوسف نوری
- واكسن
- علیرضا زالی
- وزارت آموزش و پرورش
- دانش آموزان
پروندهٔ خبری
- واكسن كرونا، از نظریه تا عمل
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۶:۴۴ - ۲۹/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۷