دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

غربالگری شنوایی بیش از 43هزار نوزاد در خوزستان
 
مدیر كل بهزیستی خوزستان: غربالگری شنوایی بیش از 43هزار نوزاد در پایگاه های بهزیستی 25 شهرستان انجام شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مركز خوزستان، غلامرضا صدیق راد افزود: در حال حاضر 41پایگاه غربالگری شنوایی تحت نظارت بهزیستی در شهرستان های مختلف مستقر هستند و در 6ماهه نخست سال جاری تاكنون معاینه و غربالگری شنوایی 43هزار و 702 نوزاد را انجام داده اند.غربالگری شنوایی برای بیش از 43هزار نوزاد در خوزستان

وی با اشاره به اینكه از این تعداد نوزاد معاینه شده، 481نوزاد مشكوك به افت شنوایی بودند و جهت آزمایش های تشخیص، به كلینیك های شنوایی شناسی ارجاع داده شدند، بیان داشت: 94 كودك با تشخیص قطعی افت شنوایی جهت مداخلات طبی-توانبخشی به مراكز مربوطه معرفی شده اند.

صدیق راد با بیان اینكه غربالگری شنوایی نوزادان، بخشی از یك برنامه 3 بخشی است كه به نام غربالگری، تشخیص و مداخله زود هنگام كم شنوایی شناخته می شود، اظهار كرد: اهداف این طرح غربالگری شنوایی نوزادان تا قبل از یك ماهگی، تشخیص كم شنوایی تا قبل از 3 ماهگی و مداخله بهنگام تا قبل از 6 ماهگی است.

مدیر كل بهزیستی خوزستان ادامه داد: در این برنامه همه نوزادان در بدو تولد در همه طول سال در مراكز بهداشت و یا زایشگاه ها با استفاده از دو تست AOAE و تست AABR مورد ارزیابی قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: طرح غربالگری شنوایی در بندر ماهشهر در حال اجرا است

به گفته این مقام مسئول در تست AOAE، حلزون گوش ارزیابی می شود و در تست AABR، وضعیت دستگاه شنوایی نوزاد تا ساقه مغز مورد بررسی قرار می گیرد.
   تاریخ: ۱۵:۱۶ - ۲۹/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۴