دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

افتتاح دو طرح پژوهشی توسط مركز آموزش علمی كاربردی كهریزك
 
واحد استان تهران - همزمان با روز جهانی پژوهش دو طرح پژوهشی توسط مركز آموزش علمی كاربردی كهریزك با حضور مدیرعامل موسسه خیریه كهریزك افتتاح شد.
همزمان با روز جهانی پژوهش دو طرح پژوهشی توسط مركز آموزش علمی كاربردی كهریزك با حضور مدیرعامل موسسه خیریه كهریزك افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی كاربردی استان تهران شرق ، با حضور مدیرعامل موسسه خیریه كهریزك، رییس مركز آموزش علمی كاربردی آسایشگاه معلولین و سالمندان كهریزك، مدیر آسایشگاه خیریه كهریزك استان البرز و همچنین مدیران و مسئولان آسایشگاه خیریه كهریزك طرح پازل فیبر نوری و اتاق تكنولوژی آموزشی در آسایشگاه خیریه كهریزك استان البرز افتتاح شد.

فاطمه السادات محمدی از فناوران برترموسسه خیریه كهریزك در حاشیه سومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران موسسه خیریه كهریزك استان البرز  در خصوص طرح پازل فیبر نوری گفت: این طرح با همكاری و حمایت دفترستاد مركز و تیم اوتیسم آسایشگاه خیریه كهریزك استان البرز، به نتیجه و بهره برداری رسیده است .
وی، هدف از طرح پازل فیبر نوری را آموزش و توانبخشی هرچه بیشتر كودكان اوتیسم دانست و افزود: با این طرح می توان ذهن كودكان اوتیسم را فعال تر و صبر و تحمل آنها را بیشتر كرد .
فاطمه السادات محمدی در خصوص طرح پازل فیبر نوری كودكان اوتیسم تصریح كرد: این طرح در  سطح 1 و 2 و 3 كودكان اوتیسم پیاده سازی و راه اندازی شده است .
به گفته این فناور برتر، در این طرح از اتاق تاریك استفاده شده است كه تاریكی اتاق باعث حذف مولفه های بیرونی می شود و مجموعه كاملا تاریك و فقط با نور آن وسیله كار صورت می گیرد .
وی گفت: در اتاق تاریك كودك با قرار دادن قطعات پازل در مكان درست، باعث روشن شدن دیگر قطعات پازل و شنیدن صدای حیوانات و یا اسم میوه می شود. 
محمدی همچنین افزود: در این طرح می توانیم صدای دستگاه را قطع كنیم و درمانگر آن بیان كند كه برای كودك نیز آموزش پذیرتر می شود.
دكتر زهرا نامورپور یكی دیگر از فناواران برتر آسایشگاه خیریه كهریزك استان البرز هم كه به عنوان هسته فناور برتر در سومین جشنواره پژوهشگران و فناوران برتر انتخاب شد در ارتباط با طرح خود گفت:طرح اتاق تكنولوژی آموزشی كه با استفاده از نرم افزار توانبخشی شناختی تلفیقی كار میكند جزو ایده هایی بود كه در سال گذشته در طرح ایده های نوآور مطرح شد و امروز با حمایت های موسسه خیریه كهریزك افتتاح شد.
دكتر نامور پور افزود: نرم افزار در ابتدا برای كودكان مبتلا به اختلالات شناختی تدوین شد و در ادامه با تغییرات صورت گرفته این نرم افزار برای بزرگسالان هم قابل اجرا شد.
وی در ادامه بیان كرد: این نرم افزار یك درمانگر به شمار می آید و همه افراد با آموزش های ساده می توانند با این نرم افزار كار كنند.
نامور پور گفت: ارزیابی توجه شناختی ،توجه اشتراكی،توجهات پایدار،حافظه و سایر حوزه های عملكردی اجرایی و تمام حوزه های توانبخشی در داخل این نرم افزار به كارگیری شده است و بانك اطلاعاتی این نرم افزار كامل در اختیار مدیریت و كاربر این نرم افزار می باشد و همچنین میتوان اطلاعات و آموزش های جدید به آن اضافه كرد و می توان گفت كاملا نرم افزار پویایی می باشد.
نامور پور در پایان گفت :در این نرم افزار در حوزه سنجش میتوان كاملا پیشرفت مددجو را مشاهده كرد ارزیابی اولیه ارزیابی ثانویه و توانبخشی از امكانات ویژه این نرم افزار به شمار می آید كه در قالب یك نمودار می توان پیشرفت بیمار را مشاهده كرد .
   تاریخ: ۰۲:۳۹ - ۲۹/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۸