دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

26درصد مدرسه های استثنایی درطرح «صد دبیرخانه،صد مدرسه» مشاركت كردند
 
بندرعباس- ایرنا- معاون وزیر آموزش وپرورش و رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی كشور گفت: «صد مدرسه، صد دبیرخانه» طرحی برای ارتقای استانداردهای آموزشی است كه از سال گذشته تاكنون 26 درصد از مدرسه های استثنایی سطح كشور در این طرح مشاركت كردند.
26درصد مدرسه های استثنایی درطرح «صد دبیرخانه،صد مدرسه» مشاركت كردند بندرعباس- ایرنا- معاون وزیر آموزش وپرورش و رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی كشور گفت: «صد مدرسه، صد دبیرخانه» طرحی برای ارتقای استانداردهای آموزشی است كه از سال گذشته تاكنون 26 درصد از مدرسه های استثنایی سطح كشور در این طرح مشاركت كردند.

به گزارش ایرنا، سید جواد حسینی شامگاه یكشنبه در نشست شورای آموزش وپرورش هرمزگان كه با حضور استاندار و اعضای شورای آموزش و پرورش این استان برگزار شد،افزود: در این طرح كاربردی كه از سال گذشته اجرایی شده است، هر مدرسه می تواند دبیرخانه فعالیت های مشترك یك دستگاه اجرایی با آموزش وپرورش شود.
وی تاكید كرد: برای توسعه مشاركت در آموزش و پرورش باید به خلق ارزش ها، منافع و درك مشترك با سازمان ها برسیم كه یكی از طرح های كاربردی در زمینه توسعه مشاركت ها همین طرح «صد دبیرخانه صد مدرسه» است.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح كرد: مشاركت یك طرفه منجر به مقاومت خواهد شد و از سوی دیگر باید مدرسه ها را توانمند كرد تا بتوان مشاركت را توسعه داد.

سال گذشته پنج هزار و 500 ولی دانش آموز استثنایی در طرح مدرسه یاری اولیا مشاركت كردند

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین با اشاره به جلب مشاركت معلمان، اولیا و دانش آموزان در آموزش وپرورش استثنایی گفت: با هدف جلب مشاركت معلمان طرح قشربندی حرفه ای معلمان در آموزش و پرورش استثنایی سال گذشته با مشاركت 50 درصدی معلمان و با هدف جلب مشاركت اولیا طرح مدرسه یاری اولیا با مشاركت پنج هزار و 500 ولی دانش آموز متخصص در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شد.
حسینی افزود: مشاركت دانش آموزان نیز از طریق طرح «هر دانش آموز یك نقش و یك تشكل» در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شد كه سال گذشته 20 هزار دانش آموز از این برنامه استقبال كردند.

تفاهم نامه ساخت پنج مدرسه استثنایی در هرمزگان منعقد شد

معاون وزیر آموزش وپرورش با بیان اینكه بر اساس آمایش سرزمینی 9 مدرسه در هرمزگان در حال ساخت است، گفت: تفاهم نامه ساخت پنج مدرسه جدید نیز در این استان منعقد شده است كه امید است با تخصیص 100 درصدی اعتبار ساخت این مدرسه ها به زودی آغاز شود.
حسینی، تربیت بدنی را از ضرورت های دانش آموزان استثنایی دانست و گفت: در 20 مدرسه استثنایی هرمزگان امكان ساخت سالن های ورزشی درون مدرسه ای وجود دارد كه در صورت تامین 50 درصد هزینه های ساخت این سالن ها از طریق منابع درون استانی بقیه اعتبار از طریق مشاركت خیران تامین خواهد شد.
این مسوول با بیان اینكه آموزش و پرورش استثنایی سازمانی تمام ماموریتی است و علاوه بر آن خدمات توانبخشی نیز ارائه می دهد، گفت: دانش آموزان استثنایی استان هرمزگان سه هزار و 600 وسیله توانبخشی با رقمی افزون بر 75 میلیارد ریال نیاز دارند كه در سالجاری 30 میلیارد ریال برای خرید این تجهیزات از سوی آموزش و پرورش استثنایی اختصاص می یاید.
وی افزود: تا آخر سال 2 مركز مشاوره و راهنمایی خانواده دانش آموزان استثنایی و 2 مركز ویژه مشكلات یادگیری در استان هرمزگان راه اندازی خواهد شد.
وی تصریح كرد: با موافقت استاندار هرمزگان زمین مركز جامع خدمات توانبخشی، مشاوره ای و آموزشی این استان تامین خواهد شد و بزودی ساخت این مركز نیز آغاز خواهد شد و پس از ساخت 20 میلیارد ریال اعتبار برای تامین تجهیزات از سوی آموزش و پرورش استثنایی اختصاص خواهد یافت.
حسینی با بیان اینكه سرویس دانش آموزان استثنایی از ضرورت های تحصیل این دانش آموزان است، گفت: 60 درصد اعتبار مورد نیاز برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی استان هرمزگان به میزان 13 میلیاردریال از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد و امید است مابقی اعتبار از طریق منابع درون استانی و مشاركت شوراهای شهر تامین شود.
8 هزار و 114 دانش آموز با نیاز ویژه در هرمزگان وجود دارد كه سه هزار و 725 نفر از آن ها در 189 مدرسه استثنایی و چهار هزار و 389 نفر نیز به صورت تلفیقی در 457 مدرسه عادی مشغول به تحصیل هستند.

برچسب ها
- سید جواد حسینی
- هرمزگان
- سازمان آموزش و پرورش استثنایی
- مدارس استثنایی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۲۱:۰۲ - ۲۸/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۰