دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

اجرای پایلوت پیاده سازی نسخه الكترونیك در بخش سرپایی حوزه سرطان
 
تهران - ایرنا - رییس مركز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از اجرای پایلوت پیاده سازی نسخه الكترونیك در بخش سرپایی حوزه سرطان خبر داد.
اجرای پایلوت پیاده سازی نسخه الكترونیك در بخش سرپایی حوزه سرطان تهران - ایرنا - رییس مركز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از اجرای پایلوت پیاده سازی نسخه الكترونیك در بخش سرپایی حوزه سرطان خبر داد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از وزارت بهداشت، در جلسه مركز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها با مجموعه مكسا كه در معاونت درمان وزارت بهداشت برگزار شد، مهدی شادنوش ضمن بیان اهمیت ثبت داده های بیماران نادر و صعب العلاج گفت: با توجه به مشكلات موجود از جمله محدودیت منابع، نداشتن اطلاعات دقیق و تغییرات مدیریتی، لزوم هوشمند سازی سیستم و فاصله گرفتن از روش های سنتی احساس می شود.

رییس مركز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت افزود: در حوزه درمان بیماری ها، سامانه مدیریت بیماری های نادر از سال گذشته به عنوان محور ثبت اطلاعات و خدمات این گروه از بیماران ایجاد شده است. هدف از ایجاد این سامانه، ثبت دقیق اطلاعات افراد دارای بیماری های مزمن و صعب العلاج با هزینه های كمرشكن، از طریق كدملی است تا به صورت آنلاین مشخصات و خدمات مورد نیاز مشخص گردد. به عنوان مثال با ثبت اطلاعات بیماران مبتلا به SMA مشخص گردید در مجموع 275 بیمار از 6 تیپ این بیماری در كشور وجود دارند كه از طریق ساماندهی اطلاعات سیستمی خدمات مورد نیاز هر فرد شناسایی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای امور، جهت ایجاد زیرساخت ها از ظرفیت NGO ها و سازمان های مردم نهاد برای همكاری با وزارت بهداشت در بخش های مختلف استفاده شده است.

شادنوش با بیان اینكه سرطان یكی از بخش های مغفول و پر هزینه است، گفت: با توجه به آمادگی از طرف مجموعه مكسا همكاری با این مجموعه آغاز تا ارائه خدمات به شیوه الكترونیك در بخش سرپایی سرطان سریعتر عملیاتی شود.از اینرو اجرای نسخه الكترونیك در بخش مراقبت های حمایتی و تسكینی حوزه سرطان با همكاری سه دانشگاه علوم پزشكی تهران، ایران و شهید بهشتی به صورت پایلوت آغاز می شود.

رییس مركز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت تصریح كرد: براساس تفاهم نامه با مجموعه مكسا در این سه دانشگاه علوم پزشكی خدمات مشاوره، فیزیوتراپی، بازتوانی، روانشناسی، مددكاری اجتماعی در داخل دو بیمارستان حضرت زهرا(س) و فیروزگر ارائه و خدمات مراقبت در منزل از جمله آموزش به خانواده ها، تهیه تجهیزات مورد نیاز برای این بیماران، خدمات مراقبت پزشك و پرستار به صورت آنكال و حضوری و خدمات اعزام در صورت نیاز ارائه می شود.

شادنوش ادامه داد: ارتباط مالی بین این مجموعه با بیمار وجود ندارد و همه خدمات مراقبت های حمایتی و تسكینی به صورت یكطرفه و رایگان برای بیماران مبتلا به سرطان انجام خواهد شد.

برچسب ها
- مهدی شادنوش
- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی
- بهداشت و سلامت
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۵۲ - ۲۸/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۴