دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

آخرین هماهنگی برای اجرای طرح "نسخه نویسی و نسخه پیچی الكترونیكی" در مراكز درمانی دانشگاه انجام شد
 
با حضور معاون درمان و توانبخشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

آخرین هماهنگی برای اجرای طرح "نسخه نویسی و نسخه پیچی الكترونیكی" در مراكز درمانی دانشگاه انجام شد

معاونت درمان و توانبخشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ضمن برگزاری نشستی با حضور مدیران و مسئولان واحدهای IT، درآمد و بیمه گری مراكز درمانی تابعه و مسئولان بخش های ذیربط در معاونت درمان و مدیر بخش فناوری اطلاعات (IT) دانشگاه، آخرین هماهنگی برای اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی هوشمند و الكترونیكی، از فردا (اول دی ماه) در مراكز درمانی تابعه این دانشگاه را انجام داد.

دكتر بیژن خراسانی معاون درمان و توانبخشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در این باره به خبرنگار وبدای دانشگاه گفت: مقرر شده كه شیوه نسخه نویسی كاغذی برداشته، و نظام " نسخه نویسی و نسخه پیچی هوشمند و الكترونیكی " جایگزین آن شود و براساس این تصمیم كشوری، همه مراكز درمانی و درمانگران سراسر كشور، باید از اول دی ماه، طبق نظام نسخه نویسی و نسخه پیچی هوشمند و الكترونیكی، ارائه خدمت نمایند.

وی افزود: این طرح كه از خیلی وقت پیش مطرح شده بود، ایده بسیار خوب و سودمندی است، اما هر ایده ای برای اینكه بتواند خودش را بخوبی نشان بدهد، باید بسترهای لازم برای اجرا را داشته باشد، وگرنه موانع و مشكلاتی باعث خواهد شد تا موضوع ابتر شده و آن ایده خوب، شكل درست و تاثیرگذار خودش را از دست بدهد.

دكتر خراسانی تصریح كرد: واحدها و دانشگاه های زیرمجموعه نظام سلامت كشور، مشكلات زیادی را برای آماده سازی زیرساخت های لازم جهت اجرای این طرح دارند، اما خوشبختانه در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تقریبا بستر لازم فراهم است و از نظر حوزه مدیریتی، امكانات برای اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی هوشمند و الكترونیكی فراهم شده است.

معاون درمان دانشگاه افزود: فقط در یكی از مراكز بزرگ دانشگاه ما، تعدادی كامپیوتر كم داریم كه با قول مساعد و همكاری معاونت توسعه مدیریت دانشگاه، طی چند روز آینده، كمبود در این بخش مرتفع می شود و خوشبختانه با چالش جدی برای اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الكترونیكی روبه رو نیستیم.

دكتر خراسانی با اشاره به جلسه ای كه با مسئولان مراكز تابعه دانشگاه برای انجام آخرین بررسی ها جهت اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی هوشمند و الكترونیكی داشت، گفت: در این نشست، علاوه بر اینكه امكانات همه مراكز برای اجرای طرح از اول دی ماه مورد بررسی قرار گرفت، وجود سیستم مناسب با كارآیی رضایت بخش در این طرح، مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: ما باید بعنوان حوزه مدیریتی ستادی این بخش، كاری انجام بدهیم كه كاربران از كار با این سیستم استقبال كنند، و توصیه ما به حوزه IT ، توجیه همكاران پزشك در مورد محسنات این سیستم بود تا با روشنگری، شاهد مشاركت هر چه بیشتر پزشكان در این طرح باشیم.

دكتر خراسانی به مزایای بسیار در اجرای این طرح اشاره كرد و گفت: به عنوان مثال، یكی از مزایای نسخه نویسی الكترونیكی، پرداخت 80 درصد هزینه ها در روز بعد از ارائه خدمت، به پزشكان و خدمات دهندگان است.

وی افزود: كوتاه شدن فرایند پرداخت هزینه ها، با توجه به شرایط مراكز و وضعیت معیشتی خدمات دهندگان، بسیار كارگشا خواهد بود و امیدواریم بتوانیم این طرح را از اول دی ماه، در مراكز درمانی تابعه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اجرا كنیم.

لازم به ذكر است، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با 23 گروه آموزشی و 8 مركز تحقیقات تحت نظارت وزارت بهداشت، نسبت به تربیت نیروی متخصص در رشته های تخصصی سه حوزه سلامت (رفاه و سلامت اجتماعی، سلامت روانی و توانبخشی) اقدام می كند.

این دانشگاه، از طریق دو بیمارستان تخصصی " توانبخشی رفیده " و " روانپزشكی رازی " و دو كلینیك پزشكی - توانبخشی " اسماء " و " نظام مافی " و بكارگیری توان علمی و تخصصی اعضای هیات علمی كه از متخصصان بنام كشور می باشند، انواع خدمات حیطه فعالیت خود را به بیماران و نیازمندان جامعه ارائه می دهد.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۸:۵۱ - ۳۰/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۰