دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

2 هزار زوج نابارور در اردبیل صاحب فرزند شدند
 
اردبیل - ایرنا - رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: درمان نازایی بیش از 2 هزار زوج با خدمات درمانی - بهداشتی مركز درمان ناباروی جهاد دانشگاهی این استان موفقیت آمیز بوده است.
2 هزار زوج نابارور در اردبیل صاحب فرزند شدند اردبیل - ایرنا - رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: درمان نازایی بیش از 2 هزار زوج با خدمات درمانی - بهداشتی مركز درمان ناباروی جهاد دانشگاهی این استان موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش ایرنا ، مهران اوچی اردبیلی روز چهارشنبه در نشست با شهردار اردبیل افزود: سالانه به طور متوسط بیش از 6 هزار نفر برای رفع مشكل نازایی خود به این مركز مراجعه می كنند كه حدود یك سوم این تعداد كه مراحل درمانی خود را تا اخذ نتیجه پیگیری كرده اند ، صاحب فرزند شده اند.

وی اظهاركرد: این نهاد در حوزه سلامت باروری زیرساخت های مناسبی جهت ارائه خدمات درمانی به زوجین نابارور ایجاد كرده و با توجه به نیازسنجی دقیق با ایجاد مركز درمان ناباروری قفقاز بخشی از دانش فنی پژوهشگاه رویان كه یك قطب تحقیقاتی و فناوری در تراز بین المللی و پیشگام در توسعه علم، فناوری و نوآوری در علوم زیستی است را در استان اردبیل بومی سازی كرده است.

وی گفت: كمك به رفع نیازهای استان و ایجاد بستر لازم برای فعالیت های توسعه ای در اولویت این نهاد قرار دارد و راه اندازی مراكز درمان ناباروی، رشد فناوری گیاهان دارویی، نوآوری و شكوفایی، آموزش تخصصی كوتاه مدت، آموزش علمی كاربردی، مطالعات شهری و بیوتكنولوژی صنعتی در این راستا صورت گرفته است.

مهران اوچی اردبیلی از برنامه ریزی برای افتتاح خط تولید نشاسته حفاری جهاد دانشگاهی اردبیل خبرداد و اظهاركرد: با آغاز به كار این واحد تولیدی، یك طرح مطالعاتی و تحقیقاتی به تجاری سازی خواهد رسید و به تولید یك ماده استراتژیك در صنعت نفت كه وارداتی است، كمك خواهد كرد.

او به آمادگی جهاد دانشگاهی برای همكاری با شهرداری اردبیل اشاره كرد و گفت: این 2 نهاد در گذشته همكاری های خوبی با هم داشته اند كه گسترش آن می تواند به اجرای برنامه های عملیاتی كمك كند.

شهردار اردبیل هم در این نشست گفت: تلاش و همت جهاد دانشگاهی در ایجاد زیرساخت های پژوهشی و درمانی قابل تقدیر است.

محمود صفری، مركز درمان ناباروری را اوج فعالیت جهاد دانشگاهی در استان اردبیل دانست و افزود: كمك به رفع مشكل نازایی خانواده ها و امیدآفرینی برای آنها خدمت ارزشمندی است كه جا دارد با حمایت و مساعدت مسئولان فضای لازم برای توسعه آن فراهم گردد.

وی به ظرفیت جهاد دانشگاهی استان اردبیل در زمینه آموزشی اشاره كرد و افزود: خدمات آموزشی این نهاد مطابق با مطالبات جامعه و در راستای مهارت افزایی و توانمندسازی نیروی انسانی انجام می گیرد.

برچسب ها
- سازمان جهاد دانشگاهی
- سلامت روان
- اردبیل
- ناباروری
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۵۹ - ۰۱/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۲