دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

معاون دانشجویی وزارت بهداشت بر حمایت از دانشگاه جهت تامین خوابگاه متاهلین، تاكید كرد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

معاون دانشجویی وزارت بهداشت بر حمایت از دانشگاه جهت تامین خوابگاه متاهلین، تاكید كرد

دكتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی بعداز طهر امروز (پنجشنبه) ضمن اینكه از خوابگاه قدیمی دانشجویان پسر دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در خیابان مازندران، دیدن كرد، بر حمایت از دانشگاه در تبدیل این خوابگاه به خوابگاه متاهلین، و افزایش تعداد واحدهای خوابگاهی برای زوج های دانشجو، تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، معاون وزیر بهداشت و مدیركل امور دانشجویی این وزارت، اوایل آبان ماه امسال در جشن ازدواج 60 زوج دانشجو دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی شركت كردند و برای تامین خوابگاه دانشجویان متاهل، قول حمایت دادند.

دكتر شیراوژن معاون دانشجویی وزیر بهداشت، امروز با همراهی رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، معاون فرهنگی و دانشجویی، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، مدیر امور دانشجویی، رئیس دفتر حوزه ریاست و مسئول خوابگاه های دانشجویان دانشگاه، از خوابگاه قدیمی پسران دانشجو در خیابان مازندران كه دانشجویان ساكن آن به ساختمان جدید خوابگاهی منتقل شدند، دیدن كرد و خطاب به مسئولان دانشگاه گفت كه استعلام های لازم كسب ، و نقشه های مربوط به شهرداری هر چه سریعتر آماده شود تا عملیات بازسازی و مناسب سازی این خوابگاه برای اسكان دانشجویان متاهل آغاز شود.

وی در حاشیه این بازدید، و در پاسخ به سئوال خبرنگار وبدای دانشگاه مبنی بر اینكه سقف حمایت مالی وزارت بهداشت از عملیات تبدیل این خوابگاه (خوابگاه خیابان مازندران) به خوابگاه متاهلین چقدر است؟ گفت: ان شاالله در خدمت دانشگاه هستیم و در حد توان برای بازسازی و مناسب سازی این ساختمان جهت اسكان زوج های دانشجو، كمك می كنیم تا این هدف محقق شود.

شیراوژن همچنین در پاسخ به این سئوال كه آیا علاوه بر اجرای این پروژه، كه امكان اسكان حدود 20 زوج دانشجو را فراهم می كند، می توانیم امیدوار به افزایش واحدهای خوابگاهی برای دیگر دانشجویان متاهل باشیم؟ ، اظهار داشت: ما همراه دانشگاه هستیم تا اتفاقات خوبی در این بخش بیافتد، و ان شاالله برای سال آینده بتوانیم افزایشی در تعداد واحدهای خوابگاهی دانشجویان متاهل دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه: از هر امكانی برای تامین خوابگاه برای دانشجویان متاهل استفاده می كنیم

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز در مورد برنامه این دانشگاه برای تامین خوابگاه متاهلین با كمك معاونت فرهنگی - دانشجویی وزارت بهداشت، گفت: نیت این است كه به خواست خدا، خوابگاه قدیمی خیابان مازندران را به خوابگاه متاهلین با حداقل ظرفیت 20 زوج دانشجو، تبدیل كنیم.

دكتر حمیدرضا خانكه افزود: همچنین برنامه داریم تا با مشاركت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و معاونت فرهنگی - دانشجویی وزارت بهداشت، فضای دیگری را هم به اسكان دانشجویان متاهل اختصاص بدهیم.

وی با اشاره به برنامه ای برای ساخت زمینی در شهرك غرب با تسهیلات بانكی، تصریح كرد: از فضاهای ممكن برای این منظور استفاده می كنیم و اگر بتوانیم منابع مالی لازم جهت این بخش جذب كنیم، تعدادی سوئیت هم برای اسكان دانشجویان متاهل اجاره خواهیم كرد.

دكتر خانكه افزود: این برنامه ها، دغدغه و نیت مسئولان دانشگاه است، چرا كه می دانیم زندگی در تهران به دلیل هزینه های بالای آن، سخت است و در نظر داریم تا ان شاالله از دانشجویان متاهل حمایت كنیم.

وی در پایان این گفت وگو، خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه این برنامه ها در راستای قانون حمایت از افزایش جمعیت و فرزندآوری است، لذا با استفاده از ظرفیت های قانونی و منابع موجود، تمام سعی خودمان را برای تامین خوابگاه متاهلین خواهیم كرد.

لازم به ذكر است، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با 23 گروه آموزشی و 8 مركز تحقیقات تحت نظارت وزارت بهداشت، نسبت به تعلیم و تربیت حدود دو هزار نیروی متخصص در رشته های سه حوزه سلامت (توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روانی)، همت می كند كه بیش از نیمی از آنان، دانشجویان شهرستانی هستند كه در خوابگاه های دانشگاه سكونت دارند.

این دانشگاه، مجموعا پنج خوابگاه دانشجویی دارد كه سه خوابگاه، به اسكان دختران دانشجو و دو خوابگاه، جهت سكونت دانشجویان پسر اختصاص داده شده است.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۳:۴۳ - ۰۳/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۳