دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

300 واحد مسكن به خانواده های دارای 2 معلول در زنجان واگذار شده است
 
زنجان - ایرنا - مدیركل بهزیستی استان زنجان گفت: از سال 94 تا كنون 300 واحد مسكونی به خانواده های دارای 2 فرزند معلول و بیشتر واگذار شده و در این ارتباط استان همواره رتبه برتری كشوری را به خود اختصاص داده است.
300 واحد مسكن به خانواده های دارای 2 معلول در زنجان واگذار شده است زنجان - ایرنا - مدیركل بهزیستی استان زنجان گفت: از سال 94 تا كنون 300 واحد مسكونی به خانواده های دارای 2 فرزند معلول و بیشتر واگذار شده و در این ارتباط استان همواره رتبه برتری كشوری را به خود اختصاص داده است.

محمد محمدی قیداری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: : هم اكنون 22 هزار و 326 نفر افراد دارای معلولیت تحت پوشش این اداره كل هستند كه از این تعداد 11 هزارو 143 نفر در حوزه توانبخشی مستمری دریافت می كنند.

وی، توجه به فقر، پاسخگویی به نیازهای اساسی و ارتقای كیفیت زندگی افراد دارای معلولیت، دسترسی و كیفیت مناسب در مورد برخورداری از خدمات، یكپارچه سازی و الحاق موضوع معلولیت در برنامه های توسعه ای و فراگیر سازی و مشاركت موثر افراد دارای معلولیت در جامعه را از دیگر اصول ذكر كرد.

این مسوول با اشاره به اینكه بهزیستی به موضع تامین مسكن مددجویان تحت پوشش به ویژه معلولان توجه ویژه ای دارد، ادامه داد: طی سال های گذشته تلاش شد با تخصیص منابع لازم واگذاری مسكن 2 معلول در استان روند مناسبی داشته باشد.

وی با بیان اینكه در سال جاری و همزمان با هفته گرامیداشت معلولان، 20 واحد مسكونی مددجویی به واجدین شرایط در استان واگذار شد اظهار داشت: این اقدام در راستای رفع بخشی از مشكلات این قشر انجام گرفته است.

مدیركل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: از این تعداد 13 واحد مسكن روستایی و هفت واحد مسكن شهری بود كه به واجدین شرایط واگذار شده است.

محمدی با اشاره به اینكه برای 20 واحد مسكونی مبلغ حدود یك میلیارد و 300 میلیون تومان كمك بلاعوض به خانوارها پرداخت شده است، افزود: از این تعداد 9 واحد مسكن به خانوارهای دارای 2 عضو معلول، 2 واحد به ایتام تحت پوشش، هفت واحد به مددجویان نیازمند و كم برخوردار عادی و 2 واحد نیز به زنان سرپرست خانوار واگذار شد.

وی خاطرنشان كرد: گروهی از جامعه هدف مشمول دریافت كمك هزینه مسكن خواهند بود كه فاقد مسكن و مستاجر باشند، از طرفی تحت پوشش حمایت های مستمر و غیرمستمر سازمان بهزیستی بوده و اطلاعات آنها در سامانه ارمغان ثبت شده باشد همچنین واجدین شرایط باید سابقه ای از استفاده از تسهیلات و امكانات دولتی تامین مسكن را نداشته باشند.

به گفته این مسوول، سازمان بهزیستی به عنوان متولیان رسیدگی به مشكلات محرومین و معلولین در جامعه به شمار می رود و یكی از ماموریت های این سازمان در بحث مشكلات مددجویان تكیه بر منابع دولتی و مشاركتهای مردمی است.

وی یادآوری كرد : متاسفانه نیازمندان در جامعه در حال افزایش است و این امر موجب می شود، رسالت این سازمان سخت و سنگین تر باشد و منابع زیادی به این موضوع تخصیص یابد كه در كنار این موضوع سازمان بحث مشاركت های خیرین را مورد توجه قرار داده است.

برچسب ها
- مسكن
- زنجان
- سازمان بهزیستی كشور
- معلولان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۱۰ - ۰۶/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۳