دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

سیاست هلال احمر، توسعه تعاملات بین المللی و گسترش خدمات بشردوستانه است
 
تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر ایران در دیدار با رئیس دفتر نمایندگی كمیته بین ‍المللی صلیب سرخ در تهران، سیاست اصلی این جمعیت را توسعه ارتباطات و تعامل موثر با سایر جمعیت های ملی به منظور گسترش خدمات انسان دوستانه اعلام كرد.
سیاست هلال احمر، توسعه تعاملات بین المللی و گسترش خدمات بشردوستانه است تهران - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر ایران در دیدار با رئیس دفتر نمایندگی كمیته بین ‍المللی صلیب سرخ در تهران، سیاست اصلی این جمعیت را توسعه ارتباطات و تعامل موثر با سایر جمعیت های ملی به منظور گسترش خدمات انسان دوستانه اعلام كرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دكتر پیرحسین كولیوند رئیس جمعیت هلال احمر امروز یكشنبه، میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و سال نو میلادی را تبریك گفت و از كمك های كمیته بین المللی صلیب سرخ به هلال احمر ایران قدردانی كرد.

كولیوند بر ضرورت تداوم همكاری سه جانبه میان هلال احمر ایران، فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی هلال احمر و صلیب سرخ و همچنین كمیته بین المللی صلیب سرخ نیز تاكید كرد و گفت: با توجه به اهداف و همكاری مشتركی كه وجود دارد، می توان بسیاری از خدمات بشردوستانه را موثرتر از گذشته ارائه داد.

توسعه صلح و دوستی با هدف ارتقای توانمندی جوامع در برابر حوادث و بلایا

رئیس جمعیت هلال احمر یكی از برنامه های اصلی خود را افزایش نظم و توسعه حضور داوطلبان و جوانان در خدمات و فعالیت های بشردوستانه هلال احمر عنوان كرد و افزود: سیاست هلال احمر ایران همچون سیاست كلی كشور، برقراری ارتباط و تعامل موثر با تمام كشورها بخصوص كشورهای همسایه است. بر مبنای این سیاست، ما خواهان گسترش همكاری با سایر جمعیت های ملی و به دنبال صلح و دوستی و همكاری های مشترك برای ارتقای آگاهی، توانمندی و تاب آوری جوامع در برابر حوادث هستیم.

كولیوند به حضور پناهندگان افغانستانی به عنوان میهمان در كشور ایران نیز اشاره كرد و ضمن اعلام آمادگی برای انجام واكسیناسیون هم نوعان افغانستانی، افزود: تحقق كامل این امر مهم، تنها با كمك كمیته بین المللی صلیب سرخ و همفكری و همكاری گسترده تر این نهاد امكان پذیر خواهد بود.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اهداف مشترك و بشردوستانه هلال احمر، كمیته بین المللی صلیب سرخ و فدراسیون تاكید كرد: هم پناهندگان و هم برخی از مردم در نقاط محروم كشور و همچنین برخی مهاجران در مرزهای ایران با تركیه و عراق، برای تامین اقلام زیستی خود به كمك های بشردوستانه نیاز دارند اما تحریم های ظالمانه آمریكا، ارائه خدمات به این نیازمندان چه از سوی هلال احمر ایران و چه ارگان ها و نهادهای بشردوستانه بین المللی را تحت تاثیر قرار داده است كه می توان آن را جنایت علیه بشریت دانست. امید نیازمندان به نهادهای بشردوستانه همچون هلال احمر است و بهترین دیپلماسی، خدمت به مردم نیازمند است. امروز و با توجه به افزایش تعداد محرومان و نیازمندان، لازم است كمك های خود را نیز افزایش داده و توسعه ببخشیم.

تجربیات گرانبهای هلال احمر ایران در آستانه صد سالگی

كولیوند اظهار كرد: هلال احمر ایران در آستانه صدسالگی خدمت خود، از تجربیات و تخصص گرانبهایی در زمینه های مدیریت حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله، آموزش های امدادونجات و ارتقای سطح تاب آوری جوامع، توانبخشی، بهداشت و درمان، امور بین الملل و ... برخوردار است و ما برای انتقال این تجارب و آموزش های خود به كشورهایی كه نیاز داشته باشند آمادگی داریم. در سیل اخیر در كشور مالزی نیز بسیاری از امدادگران و نجاتگران ما در قالب تیم های عملیاتی برای اعزام به این كشور و مشاركت در امدادرسانی به سیل زدگان اعلام آمادگی كردند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینكه هلال احمر ایران در زمینه مقابله با ویروس كووید 19 نیز در كنار نهادهای بهداشتی، ظرفیت و تجربه بسیار ارزشمندی كسب كرده است، افزود: در بیماریابی، مراقبت و حمایت از بیماران، نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، واكسیناسیون عمومی جامعه و ... می توانیم تجربیات خود را با كشورهایی كه نیاز داشته باشند به اشتراك بگذاریم.

رسالت ما، حمایت از زندگی و سلامت نیازمندان است

یوهانس بروئر رئیس دفتر نمایندگی كمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران نیز در این دیدار رسالت نهادهای بشردوستانه را حمایت از زندگی و سلامت انسان های نیازمند عنوان كرد و افزود: هلال احمر ایران از جمعیت های ملی توانمند بوده و ما تلاش داریم تا تجربیات این جمعیت به سایر جمعیت های ملی منتقل شود، همچنان كه خود نیز مایل به استفاده و آموختن این تجربیات هستیم.

وی به كمك های كمیته برای انجام واكسیناسیون مهاجران كشور افغانستان نیز اشاره و تاكید كرد كه ایرانی ها انسان های میهمان نوازی هستند و تاریخ، گواه این مدعاست. هدف ما كمك رسانی به افراد و مهاجران نیازمند با همكاری و همراهی هلال احمر ایران بوده و این كمك ها در سال های آتی نیز تداوم خواهد داشت.

وی همچنین با تاكید بر اینكه تحریم ها روی كمك های بشردوستانه به نیازمندان تاثیر منفی داشته است، افزود: تحریم های ایران ابعاد گسترده ای دارد و تلاش ما این است كه برای رفع این تحریم ها در راستای كمك به نیازمندان، اقدام كنیم.

برچسب ها
- پیرحسین كولیوند
- كمیته بین المللی صلیب سرخ
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۲۰:۲۳ - ۰۵/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۷