دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

نشست رئیس دانشكده توانبخشی با مشاور معاون بهداشت دانشگاه و رئیس مركز بهداشت جنوب تهران برگزار شد
 
نشست رئیس دانشكده توانبخشی و مشاور معاون بهداشت دانشگاه با حضور رئیس مركز بهداشت جنوب تهران در دفتر معاونت بهداشت برگزار شد.
در پی پخش پویش یك دقیقه با مسئولان و درخواست سرپرست مركز میثم نشست رئیس دانشكده توانبخشی با مشاور معاون بهداشت دانشگاه و رئیس مركز بهداشت جنوب تهران برگزار شد
نشست رئیس دانشكده توانبخشی و مشاور معاون بهداشت دانشگاه با حضور رئیس مركز بهداشت جنوب تهران در دفتر معاونت بهداشت برگزار شد.

203182.mp3 نشست رئیس دانشكده توانبخشی با مشاور معاون بهداشت دانشگاه و رئیس مركز بهداشت جنوب تهران برگزار شد



اخبار مرتبط گالری عكس مرتبط گالری فیلم مرتبط گالری صوت مرتبط
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی تهران دانشكده توانبخشی، این نشست روز شنبه 4 دی 1400 با حضور دكتر سید احمدرضا خاتون آبادی رئیس دانشكده، دكتر عباس وثوق مقدم مشاور معاون بهداشت دانشگاه و دكتر محمدرضا سلمانی رئیس مركز بهداشت جنوب تهران برگزار شد.
در این نشست ابتدا دكتر سلمانی گزارشی از بازدید دكتر خاتون آبادی از پایگاه میثم مركز بهداشت جنوب تهران ارائه كرد و در خصوص قابلیت ارائه خدمات توانبخشی در قالب غربالگری در مراكز بهداشت و استقرار خدمات توانبخشی، خدمات تشخیصی، آموزش، پیگیری و ارجاع مراجعه كنندگان سخن گفت.
دكتر خاتون آبادی ضمن ارائه برنامه پیشنهادی اولیه نحوه ارائه خدمات در مراكز بهداشت، از اهمیت هماهنگی با امكانات موجود سخن گفت و تصریح كرد: حركت بر اساس امكانات و موجودی بحث مهمی است كه توجه به آن، تضمین ارائه خدمات را به دنبال خواهد داشت كه با توجه به آن، بحث آموزش كاركنان و خانواده ها و جمعیت تحت پوشش آن مركز مطرح می شود؛ و پس از آن می توان غربالگری را پیاده سازی كرد و با اجرای موفقیت آمیز پایلوت این برنامه، آن را در سطح ملی گسترش داد.
دكتر وثوق مقدم از این اقدام به عنوان نوسازی خدمات بهداشت یاد كرد و گفت: ارائه این گونه خدمات در ساختار دانشگاه می بایست مبتی بر پژوهش باشد و چنانچه شواهدی برای آن وجود دارد اجرا شود كه با توجه به اینكه این طرح، ایده ای جدید است باید آن را به صورت پایلوت و تست پیش برد و اكنون كه بحث تقویت شبكه های بهداشت مطرح است فرصت مناسبی است كه ادغام مراقبت های اولیه و توانبخشی و ساماندهی آن انجام شود.
وی گزارشی از اجرا و توسعه برنامه سراج در مركز بهداشت جنوب تهران ارائه كرد و ادامه داد: یكی از مراكز خدمات جامع سلامت ما خدمات روانپزشكی است كه در قالب برنامه سراج در حال توسعه است و بخش ارائه خدمات كاردرمانی آن نیاز به بازنگری دارد كه می توان با تعریف دوره های مرتبط در قالب اجرای یك كوریكولوم كوتاه مدت مهارتی به آن كمك كرد. ساماندهی مراقبت های توانبخشی در تقویت شبكه نیز از دیگر اقداماتی است كه می توان در این راستا انجام داد.
دكتر خاتون آبادی با تائید سخنان دكتر وثوق مقدم، گزارشی از مطالعه ای كه در كشور فنلاند برای اجرای برنامه غربالگری سالمندان انجام شده ارائه كرد و گفت: با توجه به نیاز جامعه و لزوم حركت بر مبنای شواهد، چنانچه این برنامه با استقرار مبحث آموزشی آغاز شود به شكل گیری مراحل بعدی این خدمات كمك بزرگی خواهد كرد؛ اجرای پایلوت ارائه اطلاعات به خانواده ها، بررسی نتایج حاصل از آن در پیشگیری از پیشرفت اختلال، تعیین كننده میزان بازدهی حوزه توانبخشی به سطح اول خدمت رسانی است. آموزش به كاركنان و خانواده ها در مرحله اول استقرار خدمات بسیار كمك كننده است و با توجه به شرایط موجود جامعه قدم بزرگی خواهد بود.
دكتر وثوق مقدم اظهار كرد: نیاز است تفاهم نامه ای با توجه به قابلیت های دانشكده توانبخشی و مركز بهداشت جنوب تهران منعقد شود.
وی تصریح كرد: بیمارستان ضیائیان به عنوان مركز ارجاع بیماران مركز بهداشت جنوب فعال است و می توان از آن به عنوان بستر موجود برای پیشبرد اهداف این تفاهم نامه استفاده كرد.
دكتر سلمانی یكی از مشكلات اساسی بخش سالمندی را آلزایمر عنوان كرد و گفت: اگر بتوان در این حوزه الگوی قابل ارائه ای تهیه و به وزارت بهداشت پیشنهاد كرد حركت بسیار مفیدی خواهد بود.
دكتر وثوق مقدم افزود: در این راستا، می توان با برگزاری نشست مشترك با رئیس اداره سالمندان، در حوزه پیشگیری از آلزایمر الگویی طراحی و تجربه كشورهای دیگر را بومی سازی كرد.
دكتر خاتون آبادی از همكاری دانشكده توانبخشی با بیمارستان ضیائیان در حوزه رشد و تكامل و طب سالمندی سخن گفت و تصریح كرد: این بیمارستان مركز خوبی از دیدگاه ارائه خدمات است و با استفاده از آن به عنوان بستر آماده، هم در حوزه كودكان و هم در حوزه سالمندان می توانیم زودتر به نتیجه برسیم و ارتقا پیدا كنیم.
در پایان در خصوص نظام ثبت، توجه جامع به استقرار خدمات توانبخشی، عقد تفاهم نامه و نحوه پیشبرد اهداف بحث و تبادل نظر شد.

گروه خبری : دانشكده توانبخشی كد خبر : 203182

كپی لینك كوتاه

-
-
   تاریخ: ۱۳:۲۸ - ۰۵/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۸