دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

هزینه اشتغال به 124 نفر از معلولان زنجانی پرداخت شد
 
زنجان-مدیركل بهزیستی استان زنجان گفت: در سال جاری به 124 نفر از افراد دارای معلولیت بیش از 200 میلیون تومان به عنوان كمك هزینه اشتغال پرداخت شده است.
 هزینه اشتغال به 124 نفر از معلولان زنجانی پرداخت شد زنجان-مدیركل بهزیستی استان زنجان گفت: در سال جاری به 124 نفر از افراد دارای معلولیت بیش از 200 میلیون تومان به عنوان كمك هزینه اشتغال پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد محمدی قیداری تغییرش نگرش در روستاها به افراد دارای معلولیت را از مهمترین دستاورد طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه عنوان كرد و یادآور شد: مراكز (CBR) سعی دارند میزان مشاركت اجتماعی معلولان را افزایش داده و این قشر را به میان مردم بیاورند تا همچون سایر افراد عادی در جامعه حضور پیدا كنند.

وی تصریح كرد: توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) یك استراتژی در درون برنامه توسعه جامعه برای ارائه خدمات توانبخشی، كاهش فقر، برابرسازی فرصت ها، تسهیل دسترسی به خدمات توانبخشی و فراگیر سازی اجتماعی همه افراد دارای معلولیت و" ارتقای اجرایی برنامه CBR" است كه از طریق تلاش های مشترك خود افراد دارای معلولیت و خانواده های آنان، سازمان ها و جوامع و سایر خدمات دولتی و غیر دولتی در چارچوب پنج مولفه سلامت، آموزش، امرار معاش، اجتماعی وتوانمندسازی انجام می شود.

مدیركل بهزیستی استان زنجان به صندوق های خرد محلی متشكل از افراد كم درآمد دارای معلولیت با هدف توانمندسازی و ظرفیت سازی آنان اشاره كرد و گفت: در سال جاری به 124 نفر از افراد دارای معلولیت بیش از 200 میلیون تومان به عنوان كمك هزینه اشتغال پرداخت شده است.

محمدی قیداری با اشاره به فعالیت 3 صندوق با عضویت افراد دارای معلولیت كه می توانندتسهیلات دریافتی را صرف یك فعالیت درآمدزا كنند، یادآور شد: صندوق های خرد محلی متشكل از افراد كم درآمد دارای معلولیت و با هدف توانمندسازی و ظرفیت سازی آنان تدوین شده است تا با ایجاد دسترسی به منابع مالی لازم، سطح معیشت و درآمد افراد دارای معلولیت ارتقا یابد.

وی به ورزش و بازی های بومی محلی فراگیر دربرنامه توانبخشی مبتنی برجامعه اشاره كرد و گفت: این برنامه با هدف ارتقای سطح سلامت و توانمندی های جسمانی، روانی و اجتماعی افراد دارای معلولیت ساكن روستا طراحی شده است. این طرح در سال 98 برای اولین بار به صورت آزمایشی در سه استان به اجرا در آمدوتا پایان سال 99 در مجموع تعداد 220 نفراز افراد دارای معلولیت در این طرح مشاركت داشته اند و در سال جاری نیز 300 نفر دیگر در این طرح مشاركت خواهند داشت.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۲:۴۶ - ۰۷/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۳