دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

راه اندازی اقامتگاه های موقت برای دانش آموزان آسیب دیده در مراكز 1570
 
مدیركل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه در تلاش برای راه اندازی بخشی در مراكز 1570 برای دانش آموزان دارای وضعیت اورژانسی هستیم كه نیاز دارند یكی دو روزی در مركز بمانند گفت: استان ها در حال تجهیز و آماده سازی هستند و احتمالا از سال تحصیلی ...
دانش آموز ـ كنكور به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مسعود شكوهی، مدیركل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پایلوت طرح نماد(نظام مراقب اجتماعی دانش آموزان) در 35 منطقه در سنوات گذشته گفت: امسال شمار مناطق پایلوت طرح نماد از 35 به 170 منطقه و مدارس تحت پوشش از 6000 به 20 هزار مدرسه رسید. تعداد دانش آموزان تحت پوشش نیز از یك میلیون به بیش از پنج میلیون رسیده است.

وی افزد: خط ملی نماد (خط تلفن چهار رقمی 1570 )، اورژانس اجتماعی دانش آموزان و یكی از بخش ها و زیرساخت های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان است كه در كنار ابزارهای دیگر در برنامه ملی نماد به ما كمك می كند موارد مختلف فوریت های روانی و اجتماعی دانش آموزان در سراسر كشور در قالب یك سامانه و سیستم یكپارچه شناسایی و ارائه خدمت صورت پذیرد.

شكوهی همچنین اضافه كرد: با ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره، بستر لازم برای ایجاد شادی و نشاط در فرایند یاددهی-یادگیری فراهم خواهیم كرد. خط چهار رقمی 1570، از ساعت 8 صبح تا 8 شب، آماده ارائه خدمات به دانش آموزان، فرهنگیان و اولیاء دانش آموزان است.

مدیركل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه در حال تكمیل تمام فرایندها و حلقه های طرح نماد هستیم؛ در توضیح بیشتر حلقه آخر این طرح گفت: در تلاش برای راه اندازی بخشی در مراكز 1570 برای دانش آموزان دارای وضعیت اورژانسی هستیم كه نیاز دارند یكی دو روزی در مركز بمانند و مستقر باشند تا اقدامات لازم برای هماهنگی با بهزیستی یا نهادها و مراجع دیگر انجام شود.

وی ادامه داد: یا ممكن است دانش آموزی داشته باشیم كه با مسئله ای برخورد كرده و از خانواده طرد شده باشد یا خودش از خانه فرار كرده باشد كه برگرداندن وی زمان می برد؛ بنابراین مقرر شد مراكز 1570 یك اقامتگاه موقت دو سه روزه ایجاد كنند تا بتوانیم با مجوزهای قانونی چنین دانش آموزانی را نگه داری كنیم تا مشكلشان حل شود.

شكوهی درباره زمان ایجاد این اقامتگاه های موقت نیز گفت: استان ها در حال تجهیز هستند و اعتبار لازم را نیز مصوب كرده ایم؛ فكر می كنم برای سال تحصیلی آینده همه استانها دارای این امكان شده باشند.
منبع خبر:
همشهری
   تاریخ: ۱۰:۱۴ - ۰۸/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۲۶۵