دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

بیش از 2 هزار تماس با خط 123 اورژانس خدمات اجتماعی زنجان
 
طی 9 ماهه امسال بیش از 2 هزار تماس با خط 123 اورژانس خدمات اجتماعی گرفته شده است.
مدیركل بهزیستی استان زنجان هدف اورژانس اجتماعی را كنترل و كاهش بحران های فردی، خانوادگی، اجتماعی و در دسترس قرار دادن خدمات اعلام كرد و گفت: طی 9 ماهه امسال بیش از 2 هزار تماس با خط 123 اورژانس خدمات اجتماعی گرفته شده است.

محمد محمدی قیداری با اشاره به اینكه طی مدت یاد شده 719مداخله در بحران توسط اورژانس خدمات اجتماعی بهزیستی استان انجام گرفته است، افزود: رتبه بندی بهزیستی در زمینه كودك آزاری و همسر آزاری با تعداد مراجعه به اورژانس اجتماعی اعلام می شود.

وی خانه امن را یكی از بهترین خدمات بهزیستی در زمینه كاهش آسیب به زنان در معرض خشونت اعلام كرد و گفت: بهزیستی به استناد اصل دهم، 21 و 29 قانون اساسی و به منظور مواجهه صحیح با افراد در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی و فراهم كردن زمینه ادامه زندگی سالم در جامعه این مهم را مورد توجه قرار داده است.

این مسوول ادامه داد: طبق سیاست های كلی برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی مبنی بر تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن، راه اندازی اسكان موقت را در دستور كار خود قرار داده كه اكنون با نگاهی جامع نگر و تخصصی به عنوان خانه های امن به زنان خشونت دیده و در معرض خشونت ارائه خدمت می دهد.

وی اظهار داشت:خانه امن مختص حمایت از زنان و دختران خشونت دیده بوده و درصورت وجود فرزندان برای زنان متاهل خشونت دیده، حمایت های لازم با رعایت اصول مندرج در دستورالعمل ها شامل حال آنان نیز می شود.

محمدی افزود: دختران و زنانی كه مورد آزار و خشونت های جسمی، جنسی، روانی و عاطفی قرار می گیرند، پس از مراجعه به اورژانس اجتماعی و با دستور قضایی به این مركز منتقل می شوند.

مدیركل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان كرد: خانه امن بهزیستی طی 9 ماهه امسال 55 زن خشونت دیده یا در معرض خشونت را پناه داده است.

این مسوول، خشونت جسمی، جنسی، روانی و كلامی، محدودیت و محرومیت را از مصادیق مهم خشونت ذكر كرد.
   تاریخ: ۰۹:۴۶ - ۰۸/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۱