دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

11هزار معلول چهارمحال و بختیاری نیازمند دریافت تجهیزات توانبخشی هستند
 
شهركرد- ایرنا- مدیركل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینكه 32 هزار نفر معلول در استان زیرپوشش بهزیستی قرار دارند ، گفت: 11هزار و 823 معلول در استان پشت نوبت دریافت تجهیزات توانبخشی هستند.
11هزار معلول چهارمحال و بختیاری نیازمند دریافت تجهیزات توانبخشی هستند شهركرد- ایرنا- مدیركل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینكه 32 هزار نفر معلول در استان زیرپوشش بهزیستی قرار دارند ، گفت: 11هزار و 823 معلول در استان پشت نوبت دریافت تجهیزات توانبخشی هستند.

نرگس عسگری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع لوازم و تجهیزات توانبخشی براساس نیاز معلولان و میزان اعتبارات انجام می شود .

به گفته وی، امسال بیش از 9 هزار و 33 عدد لوازم و وسایل توانبخشی از جمله سمعك، ویلچر بزرگسال و كودك ، واكر و واكر چرخدار بزرگسال و كوچك، تشك ویلچر، عصا، باطری سمعك و كپسول اكسیژن، عصای زیربغل و تخت بیمار توزیع شده است.

وی نامرغوب بودن برخی از تجهیزات پزشكی و همچنین مناسب سازی نشدن اماكن عمومی و معابر را به عنوان مهمترین دلایل مستهلك و خراب شدن تجهیزات توانبخشی معلولان دانست.

عسگری گفت: این معضل باعث شده است كه درخواست مجدد مددجویان برای دریافت تجهیزات توانبخشی افرایش داشته باشد.

مدیركل بهزیستی استان گفت: تجهیزات توانبخشی هر پنج سال یك مرتبه به دلیل بالا بودن هزینه خرید در اختیار مددجویان قرار گرفته می شود و در صورت خراب شدن تجهیزات كمكهای موردی برای تعمییر این تجهیزات اعطا می شود.

وی به حمایت بنیادهای خیری و همچنین خیران برای تامین تجهیزات توانبخشی برای معلولان اشاره كرد و گفت: امسال از محل كمك بنیاد 15 خرداد و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) 150 عدد ویلچر برای خردسالان زیرپوشش این نهاد اهدا شد.

مراكز درمانی و بهداشتی در بخش خصوصی و دولتی مناسب سازی می شوند

مدیركل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مراجعه بالای سالمندان، جانبازان، معلولان، مادران باردار و افراد آسیب دیده به مراكز درمانی و بهداشتی در بخش خصوصی و دولتی گفت: مناسب سازی این اماكن باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: هم اكنون بسیاری از این اماكن به خصوص در مراكزی كه قدیمی ساز هستند و مراكز سونوگرافی كه اغلب در زیرزمین ها فعالیت دارند، مناسب سازی انجام نشده و با برگزاری جلسات متعدد با دانشگاه علوم پزشكی و با همكاری رییس دانشگاه مناسب سازی این اماكن در اولویت قرار گرفته است.

وی از اجرایی نشدن مصوبه مناسب سازی در اماكن تازه تاسیس انتقاد كرد و گفت: دانشگاه علوم پزشكی، شهرداری و نهادهای نظارتی مجوز فعالیت این مراكز را پس از اجرای قانون مناسب سازی صادر كنند و در صورتی كه قانون مناسب سازی در این اماكن اجرا نشده باشد مجوز پایان كار و یا مجوز فعالیت از سوی نهادهای مختلف صادر نشود.

عسگری با تاكید بر اینكه بیشترین مشكلات مراكز درمانی و بهداشتی در شهركرد به عنوان مركز استان و دارا بودن مراكز تخصصی دولتی و خصوصی مشاهده شده است،گفت: تیم تخصصی متشكل از سازمان نظام مهندسی، شهرداری، دانشگاه علوم پزشكی، بهزیستی برای نظارت بر این مراكز تشكیل شده تا براین اماكن نظارت داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف تذكرهای لازم را در خصوص اجرای قانون مناسب سازی به این مراكز داده شود.

به گزارش ایرنا، هم اكنون 42 هزار نفر در استان زیرپوشش بهزیستی قرار دارند، كه از این تعداد 32 هزار نفر را معلولان تشكیل می دهند.

برچسب ها
- چهارمحال وبختیاری
- سازمان بهزیستی كشور
- توانبخشی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۲۲ - ۱۰/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۶