دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

11 هزار و 351 نفر دوره آموزش مهارتی در خراسان شمالی برگزار شد
 
بجنورد-ایرنا- مدیركل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: 9 ماهه امسال 11 هزار و 351 نفر دوره آموزش مهارتی در نقاط شهری و روستایی استان به وسیله آموزشگاه های آزاد و دولتی برگزار شد.
11 هزار و 351 نفر دوره آموزش مهارتی در خراسان شمالی برگزار شد بجنورد-ایرنا- مدیركل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: 9 ماهه امسال 11 هزار و 351 نفر دوره آموزش مهارتی در نقاط شهری و روستایی استان به وسیله آموزشگاه های آزاد و دولتی برگزار شد.

فرج اله راد روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بازه زمانی امسال 6 هزار و 562 نفر دوره آموزش مهارتی در آموزشگاه های بخش دولتی استان برگزار شده است كه یكهزار و 423 نفر دوره برای زنان و پنج هزار و 139 نفر دوره برای مردان بوده است.

وی تصریح كرد: بیش از یك هزار و 100 نفر دوره در پادگان ها، 369 نفر دوره در زندان (كارگاه آموزشی)، 63 نفر دوره در واحد پذیرنده محیط واقعی كار زندان ها، 107 نفر دوره در سكونت گاه غیر رسمی، 64 نفر دوره كارگاه عشایری، 248 نفر دوره كارگاه مهارت آموزی در محیط واقعی كار، 2 هزار و 757 نفر دوره كارگاه ثابت شهری، 486 نفر دوره كارگاه روستا، 280 نفر دوره كارگاه سیار شهری، 224 نفر دوره كارگاه صنایع برای اصناف و 506 نفر دوره كارگاه صنایع در قالب جوار كارگاهی برگزار شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت 56 نفر دوره مركز درمان اجباری معتادان بهبود یافته (ماده16) و 27 نفر دوره مركز درمانی تحت پوشش بهزیستی از جمله دوره های مهارت آموزی است كه در بخش دولت برگزار شده است.

مهارت آموزی بیش از چهار هزار نفر دوره در بخش آزاد

راد درباره برگزاری دوره های مهارت آموزی در آموزشگاه های آزاد گفت: در 9 ماهه امسال چهار هزار و 789 نفر دوره در آموزشگاه های آزاد برگزار شده و در مجموع بیش از 2 برابر از برنامه ها محقق شده است.

مدیركل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: كمترین دوره های آموزشی بخش آزاد در شهرستان مرزی راز و جرگلان با 38 نفر دوره و بیشترین آن در بجنورد با 2 هزار و 526 نفردوره بوده است.

بر اساس این گزارش اكنون هشت مركز آموزش فنی و حرفه ای در 6 شهرستان استان شامل بجنورد، مانه و سملقان،جاجرم، اسفراین، شیروان و فاروج در حال بهره برداری است.

برچسب ها
- بجنورد
- سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور
- مهارت اموزی
- خراسان شمالی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۰۳ - ۱۱/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۶