دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

روایتی از فعالیت های سردار سلیمانی؛ ماجرای ارسال پول و امكانات به لیبی | توصیه سردار به وزیرخارجه در مورد سفر به لیبی
 
وزیر اسبق امورخارجه در گفت وگویی، از نگاه انسانی سردار سلیمانی به مسائل منطقه پرداخته و ماجرای سفر خود به لیبی به توصیه سردار سلیمانی، پس از سقوط قذاقی را بازگو كرده است.
علی اكبر صالحی به گزارش همشهری آنلاین، علی اكیر صالحی در گفت وگویی با جماران اظهار داشت: نگاه سردار واقعا یك نگاه انسانی بود و مسائل را از دریچه نظامی صرف نگاه نمی كرد. وقتی كه اتفاقات منطقه به لیبی سرایت كرد، توصیه ایشان این بود كه من به لیبی بروم. لیبی هنوز حكومتی تشكیل نشده بود ولی قذافی رفته بود و من گفتم دود بعضی خاكسترها هنوز داشت به آسمان می رفت. حتی ما رفتیم و قصر قذافی را هم دیدیم كه هنوز به هم ریخته بود. یعنی حكومت مستقری به آن گونه نداشت. من واقعا خیلی تعجب كردم. چون در اعتراضات لیبی خیلی ها دست و پا از دست داده بودند و شرایط و زیرساخت های لازم برای پروتز را هم نداشتند، در یكی از بیمارستان ها یا درمانگاه های بزرگ لیبی دیدم سردار با كمك هلال احمر پول و امكانات آنجا فرستاده اند و امكانات وسیعی برای ساخت پروتز به آنجا برده اند. این جوری نگاه بود.

صالحی در پاسخ به این سوال كه «سفر حضرتعالی به لیبی با پیشنهاد ایشان بود؟» گفت: بله؛ والّا وزیر خارجه به كشوری كه انقلابی است و هنوز حكومت مستقری ندارد و معلوم نیست وزیر خارجه اش چه كسی است، برود؟! این مشورتی بود كه با ایشان داشتیم. چون لیبی داشت آغاز یك حكومت جدید را تمرین می كرد، ما گفتیم در همین مرحله اول باید ورود داشته باشیم و ببینیم چه كمكی می توانیم به اینها بكنیم؛ در مستقر كردن حكومتی كه واقعا بر آمده از اعتراضات مردمی و در جهت برآوردن خواسته های مردم باشد. جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان یك كشور مسلمان كه طبق قانون اساسی خودش را مسئول می داند جایی كه برادر مسلمان نیاز به كمك دارد، به او كمك كنیم. نمونه اش همین بود كه ما به آنجا رفتیم و دیدیم هنوز چیزی نشده درمانگاه درست كرده اند.

ناگفته های سردار علایی و علی اكبر صالحی از سردار شهید سلیمانی | تفاوت مهم اهداف روسیه با اهداف ایران در سوریه ماجرای جلوگیری از اعدام 48 گروگان ایرانی در سوریه | جزئیات تماس حاج قاسم با صالحی و ابتكار جالب نخست وزیر قطر
منبع خبر:
همشهری
   تاریخ: ۱۶:۴۹ - ۱۲/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۰