دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

انتشار شماره جدید مجله علمی دانشگاه علوم پزشكی گرگان
 
شماره پائیز مجله علمی دانشگاه علوم پزشكی گرگان در زمینه آسیب شناسی ورزشی در نخستین روزهای زمستان منتشر شد.
انتشار شماره جدید مجله علمی دانشگاه علوم پزشكی گرگان استان گلستان یكی از استان هایی است كه در حوزه تولید علم در سطح كشور حرف های بسیاری را برای گفتن داشته و بارها و بارها دانشجویان و اساتید مراكز علمی و دانشگاهی این استان در سطوح مختلف ملی و بین المللی درخشیده اند و پرچم پرافتخار علم و دانایی ایرانیان را بر قله های رفیع دانش و فناوری دنیا به اهتزار درآورده اند.

دانشگاه های استان گلستان به صورت تخصصی در سطح دانشگاه های كشور نیز جایگاه خاص و ویژه ای را دارند به شكلی كه دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبیعی گرگان نخستین دانشگاه این حوزه در كشور بوده و در حال حاضر نیز در مقاطع بالای تحصیلی اندیشمندان بسیار خبره ای را به جامعه تحویل داده است.

دانشگاه آزاد اسلامی گنبدكاووس نیز در سه واحد «گرگان»، «علی آبادكتول» و «آزادشهر» توانسته در سطح منطقه برای خود جایی دست و پا كرده و حتی واحد علی آبادكتول به عنوان واحد بین المللی شناخته شود.

دانشگاه علوم پزشكی گرگان نیز كه یكی از دانشگاه های برتر شمال كشور به شمار می رود به ویژه در سالهای اخیر توانسته در تولید علم و انتشار مقالات علمی به روز و كارآمد در سطح كشور و منطقه اعتبار بالایی را كسب كرده و نام گلستان را پرآوازه كند.

اما مجله علمی دانشگاه علوم پزشكی گرگان نیز كه در سال 1376 به سردبیری «دكتر محمدجعفر گلعلی پور» تأسیس و اولین شماره آن در بهار سال 1378 منتشر گردید و با توجه به سیاست كمیسیون نشریات علوم پزشكی كشور در سالیان قبل، ابتدا به مجله رتبه علمی – ترویجی و سپس رتبه علمی - پژوهشی ارتقا یافت امروز به یكی از معتبرترین مجلات علمی در این حوزه تبدیل شده است.

این مجله با ردیف 58 رتبه علمی، ترویجی را در سال 1380 و رتبه علمی، پژوهشی را در سال 1382 اخذ نمود كه در ابتدا این مجله به صورت دو فصنامه منتشر شد و از شماره بهار 1385 تاكنون به صورت فصلنامه به انتشار خود ادامه داده است.

شماره پاییز 1400 دوره 23 شماره 3 پی در پی 79 «مجله علمی دانشگاه علوم پزشكی گرگان» نیز در روزهای قبل منتشر شد كه موضوع مقالات این شماره در زمینه آسیب شناسی ورزشی و حركات اصلاحی، بهداشت حرفه ای، بیوتكنولوژی پزشكی، بیوشیمی، تغذیه، توانبخشی، روانپزشكی، فیزیولوژی ورزشی و نظام سلامت است.

به گزارش ایسنا علاقمندان می توانند جهت دانلود مقالات به وب سایت مجله مراجعه نمایند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۲۱:۱۶ - ۱۱/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۴