دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

بیش از 15 هزار نوزاد در البرز شنوایی سنجی شدند
 
كرج - ایرنا - مدیركل بهزیستی استان البرز اعلام كرد كه در استای پیشگیری از بیماری ها و ارتقای سطح سلامت نوزادان و كودكان ، امسال 15 هزار و 946 نوزاد در این استان مورد شنوایی سنجی قرار گرفته اند.
بیش از 15 هزار نوزاد در البرز شنوایی سنجی شدند كرج - ایرنا - مدیركل بهزیستی استان البرز اعلام كرد كه در استای پیشگیری از بیماری ها و ارتقای سطح سلامت نوزادان و كودكان ، امسال 15 هزار و 946 نوزاد در این استان مورد شنوایی سنجی قرار گرفته اند.

اسدالله حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق بررسی ها از هر یك هزار نوزاد بین یك تا سه نوزاد آنها دچار كم شنوایی هستند كه طرح غربالگری به كمك سلامت آنها خواهد آمد.

وی ادامه داد: با توجه به اینكه یادگیری كودكان از طریق شنیدن و برقراری ارتباط با محیط اطراف است بنابراین ناشنوایی و كم شنوایی یك اختلال پنهان بوده كه والدین در دوران اولیه سن كودك متوجه این نقض نمی شوند.

حیدری گفت: نوزاد كم شنوا بسته به میزان و نوع مشكل كم شنوایی با دشواری هایی در گفتار و زبان روبرو خواهد شد بنابراین كم شنوایی ممكن است زبان آموزی را تحت الشعاع قرار دهد.

وی تاكید كرد: كشف زود هنگام كم شنوایی پیش از سه ماهگی و ارایه خدمات لازم پیش از 6 ماهگی به نوزاد و خانواده او ضروری است چرا كه بهترین زمان معاینه بدو تولد تا یك ماهگی است.

اكنون برنامه غربالگری شنوایی در 9 پایگاه بیمارستانی ،یك پایگاه در اداره بهزیستی ،2 پایگاه در مركز بهداشت و یك پایگاه مستقل در استان البرز انجام می شود.

برچسب ها
- كرج
- كم شنوایی
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۴۵ - ۱۵/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۵