دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

پوشش 43 درصدی بیمه تامین اجتماعی در گلستان/ ضرورت تامین منابع مالی پایدار توسط دولت
 
مدیركل تامین اجتماعی استان گلستان با اشاره به تكلیف قانونی دولت برای حمایت اجتماعی از همه مردم، گفت: در صورت تامین مابع مالی پایدار می توان سطح پوشش بیمه ای را به حداكثر رساند.
پوشش 43 درصدی بیمه تامین اجتماعی در گلستان/ ضرورت تامین منابع مالی پایدار توسط دولت هادی نودهی در گفت و گو با ایسنا در حاشیه حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا در گلستان با اشار به اینكه مجموعه خدمات ما در سطح استان به دو بخش درمانی و بیمه ای تقسیم می شود، اظهار كرد: در بخش درمان خدمات ما به سه زیرمجموعه درمان مستقیم، غیرمستقیم و خرید خدمت تقسیم می شود.

وی با بیان اینكه در بخش درمان مستقیم، تمام مراكز بیمارستانی و درمانی ما كه به بیمه شدگان اجباری ما خدمات رایگان ارائه می دهند مد نظر هستند، افزود: بخش درمان غیرمستقیم نیز شامل تمامی بیمارستاها و مراكز درمانی دولتی و خصوصی هستند كه طرف قرارداد با تامین اجتماعی بوده و بیمه گذار ما تنها فرانشیز ناچیزی را پرداخت می كنند.

مدیركل تامین اجتماعی ببا تاكید بر اینكه برخی از بیمارستانها نیز با هیچ بیمه ای قرار داد ندارند، خاطرنشان كرد: در ای گونه مراكز نیز بیمه گذاران ما بعد از انجام هزینه با ارائه مستندات پرداختی و كسر فرانشیز مبلغ هزینه شده را از تامین اجتماعی هزینه می كنند.

سه مرحله افزایش پایه حقوق كارگران در دو سال اخیر

نودهی با اشاره به اینكه ماموریت دوم این نهاد در حوزه خدمات بیمه ای است، ادامه داد: بر اساس اصل 29 قانون اساسی ما مكلف به انجام تعهداتی در حوزه بازنشستگی، فوت، درمان و از كارافتادگی هستیم كه مستمری بازنشسته ها یكی از مهمترین آن هاست.

وی تامین اجتماعی را یك مجموعه درآمد هزینه و خوداتكا دانست و تصریح كرد: ما در سال 1399 و 1400 سه مرحله افزایش حقوق برای جامعه هدف خود داشته ایم كه هرچند در برابر تغییرات تورمی شاید هنوز كمی كم باشد اما حقوق یك میلیون و 611 هزار تومان امروز به 4 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.

مدیركل تامین اجتماعی استان گلستان ضمن حمایت از افزایش حقوق كارگران و بیمه شدگان این سازمان بر ضرورت تامین مابع مالی آن نیز تاكید كرد و گفت: ما 14 میلیون و 500 هزار نفر بیمه شده داریم كه حق بیمه این افراد حدود 17 هزار میلیارد تومان می شود كه اگر میزان حقوق ماهیانه و پرداخت حقوق كوتاه مدت از جمله بارداری، پروتز، درمان و ... را محاسبه كنیم چیزی از این مبلغ برای پرداخت های بعدی و مستمری های بازنشستگی و ... باقی نمی ماند.

پوشش 865 هزار نفری تامین اجتماعی در استان گلستان

نودهی با بیان اینكه 44 میلیون نفر از جمعیت كل كشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اضافه كرد: این آمار در استان گلستان 43 درصد جمعیت استان را شامل می شود كه ضرورت تامین منابع مالی پایدار برای تامین اجتماعی را بیشتر می كند.

وی با تاكید بر اینكه حمایت اجتماعی از همه جامعه وظیفه دولت است، افزود: ما بر اساس ماموریت خود می خواهیم پوشش بیمه ای كاملی داشته باشیم تا به حمایت كامل برسیم و این یعنی سطح پوشش 865 هزار نفری تحت پوشش در استان گلستان با حمایت دولت و قانون به سطح حداكثری برسد.

مدیركل تامین اجتماعی استان گلستان با اشاره به اینكه اگر دولت منابع مالی پایدار را برای ما ایجاد كند ما آماده ایم همه افراد را بیمه كنیم، خاطرنشان كرد: آنچه امنیت اجتماعی ایجاد می كند توسعه عدالت اجتماعی و توسعه پوشش بیمه ای است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۳۷ - ۲۵/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۶