دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

شورای پژوهش دانشگاه با حضور معاون جدید تحقیقات و فناوری برگزار شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

شورای پژوهش دانشگاه با حضور معاون جدید تحقیقات و فناوری برگزار شد

شورای پژوهش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روز دوشنبه به ریاست دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه، معاون جدید تحقیقات و جمعی از روسای مراكز تحقیقاتی دانشگاه در سالن حوزه ریاست برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه با خیرمقدم به دكتر مسعود فلاحی معاون جدید تحقیقات، از زحمات دكتر عبدی مدیریت انتشارات و انتصاب دكتر اشتری بجای ایشان و همچنین زحمات دكتر یادگاری كه پیش از این نیز استعفاء داده بودند، قدردانی كرد.

وی ابراز امیدواری كرد كه تغییرات مدیریتی، تحول این حوزه را به دنبال داشته باشد و یك ساماندهی چه بلحاظ نیروی انسانی و چه برنامه ها را شاهد باشیم، چرا كه دانشگاه ما متمایز از دیگر دانشگاه هاست و باید مرجعیت حوزه های خود را نشان بدهد.

در ادامه، دكتر فلاحی معاون تحقیقات طی سخنانی گفت كه هم اكنون بهترین موقعیت از نظر بخش پژوهش است، چرا كه همه مسئولان كلیدی دانشگاه، نگرش پژوهشی دارند، اما آنچه كه در خروجی ها ثبت می شود، آن چیزی است كه پژوهش تولید می كند و لذا، پذیرفتن مسئولیت در پژوهش، سنگین است چون تولید خروجی آن سخت است.

وی با تاكید بر این نكته كه آموزش و پژوهش، ابزار هستند تا خدمت را افزایش بدهیم، افزود: خداوند توفیق داده و همان راه دكتر خرم خورشید را ادامه خواهیم داد.

وی از حضور دكتر حمیدرضا خرم خورشید معاون آموزشی دانشگاه در این نشست، قدردانی كرد و وارد دستورجلسه شد.

" دستورالعمل برنامه مراكز تحقیقات همكار با سازمان های كارفرمایی در راستای دستیابی به اهداف سند توسعه ظرفیت های ملی برای سیاستگذاری آگاه از شواهد ( راهبری ساماندهی مراكز تحقیقات با رویكرد تعامل با نهادهای كارفرمایی ) " و " آئین نامه پایان نامه - طرح (حمایت مالی معاونت تحقیقات و فناوری از پایان نامه های دانشجویی ) " از جمله مصوبات این نشست بود.

انعقاد " تفاهم نامه همكاری مركز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال با گروه های آموزشی گفتاردرمانی و كاردرمانی "، با توضیحات دكتر سلیمانی رئیس مركز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال، و " تفاهم نامه مشترك میان مركز تحقیقات سایكوز و برخی گروه های آموزشی و مراكز تحقیقاتی " با ارائه توضیحات دكتر ناظری آستانه رئیس مركز تحقیقات سایكوز، بررسی و تصویب شد.

" تفاهم نامه مركز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی به مواد با مركز تحقیقات پیشگیری سوء مصرف مواد دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه " با توضیحات دكتر میهن رئیس این مركز، و همچنین " امكان عدم تصویب طرح جدید برای مجریان دارای طرح های " در انتظار تعهدات " ، با توضیحات دكتر خانكه، دكتر فلاحی، دكتر خرم، و دكتر خراسانی، بررسی و تصویب شد.

چگونگی امكان دسترسی اعضای هیات علمی به كارنامه پژوهش از طریق سامانه علم سنجی (براساس نمونه ارائه شده) مورد تبادل نظر قرار گرفت، ضمن آنكه دكتر خرم خورشید ، از سامانه نوپا و امكانات، توانایی ها، و ظرفیت های این سامانه گفت.

در بخش دیگری از این نشست، دكتر بیژن خراسانی معاون درمان دانشگاه، نیازسنجی، هدفگذاری و سیاستگذاری جدید در حوزه پژوهش را لازم دانست و تاكید كرد كه طرح های پژوهشی باید براساس نیازهای جامعه و مراكز درمانی تحت پوشش، طراحی و اجرا شوند.

وی افزود: مطالباتی كه نیاز به پژوهش دارند، سفارش به گروه های آموزشی و مراكز تحقیقاتی داده شود تا این نیازها، برآورده بشود.

در ادامه، درخواست مجریان 29 طرح پژوهشی برای جذب حمایت مالی دانشگاه مطرح شد و شورا ضمن موافقت با حمایت مالی از 28 طرح این مجموعه، اجرای یك طرح را در اولویت برنامه های دانشگاه ندانست و لذا با 30 درصد مبلغ درخواست شده جهت حمایت از آن، موافقت و مابقی را موكول به دریافت گرنت كرد.

همچنین، درخواست افزایش مدت زمان اجرای سه طرح پژوهشی و یا افزایش مبلغ حمایتی از آنها، در این نشست مطرح و موافقت شورا با این درخواست ها اعلام شد.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۵:۵۹ - ۲۸/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۶