دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

نحستین عمل جراحی فوق تخصصی كاشت سمعك گوش میانی در شرق كشور
 
نخستین عمل جراحی فوق تخصصی كاشت سمعك گوش میانی در شرق كشور در بیمارستان قائم (عج) با موفقیت انجام شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مركز خراسان رضوی، معاون توسعه مدیریت و منابع مركز آموزشی،پژوهشی ودرمانی قائم (عج) گفت:نحستین عمل جراحی فوق تخصصی كاشت سمعك گوش میانی در شرق كشور برای نخستین بار در شرق كشور به همت متخصصان و اعضای هیات علمی گروه گوش و حلق و بینی و تیم كاشت حلزون بیمارستان قائم (عج)، عمل جراحی كاشت سمعك گوش میانی از نوع ساندبریج در یك خانم میانسال و جراحی كاشت سمعك استخوانی در جوان 17 ساله با موفقیت در بیمارستان قائم(عج) انجام شد.

دكتر حسن خداپرست افزود: با انجام این عمل جراحی ایران جزو معدود كشورهایی شده است كه متخصصان آن می توانند این اعمال جراحی را انجام دهند و این تكنولوژی پیشرفته را برای درمان بیماران كم شنوا در اختیار داشته باشند.

وی افزود: گروه گوش، حلق و بینی بیمارستان قائم (عج) با در اختیار داشتن متخصصان اتولوژی و نورواتولوژی مجرب در سال بیش از 100 عمل جراحی كاشت حلزون برای درمان بیماران كم شنوا را در دستور كار خود دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع مركز درمانی قائم (عج) گفت: كم شنوایی و بیماری های مرتبط با آن از مشكلات شایع در همه گروه های سنی است و همه افراد از نوزاد تازه متولد شده تا سالمندان میتوانند با این مشكل درگیر باشند كه با غربالگری مناسب در سنین پایین و شناسایی به موقع نوزادانی كه دچار كم شنوایی هستند، می توان با مداخلات درمانی بموقع و برنامه های توان بخشی مناسب، به رفع مشكل این افراد كمك كرد.

دكتر خداپرست افزود: سمعك سیستم تقویت صدا است كه برای درمان اكثر بیماران كم شنوا می تواند مورد استفاده قرار گیرد، اما در برخی موارد بیمارانی هستند كه به علت نواقص مادرزادی در گوش خارجی و یا مشكلات مجرای گوش، نمی توانند از سمعك های معمولی استفاده كنند و متخصصان برای رفع مشكل این افراد از سمعك های قابل كاشت به كمك اعمال جراحی استفاده می كنند.
   تاریخ: ۱۴:۴۳ - ۲۷/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۳