دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

جزئیات كنگره فیزیوتراپی در بهمن ماه 1400/ 15 امتیاز بازآموزی برای فیزیوتراپیست ها
 
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فیزیوتراپیست احمد مؤذن زاده، به برگزاری سی و دومین كنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران در روز های 7 و 8 بهمن و 13 تا 15 بهمن 1400 به مدت 5 روز در قالب سمپوزیوم های علمی اشاره كرد و افزود: در این برنامه علمی هر روز 4 سمپوزیوم بصورت مجازی برای همكاران ارائه ...
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فیزیوتراپیست احمد مؤذن زاده، به برگزاری سی و دومین كنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران در روز های 7 و 8 بهمن و 13 تا 15 بهمن 1400 به مدت 5 روز در قالب سمپوزیوم های علمی اشاره كرد و افزود: در این برنامه علمی هر روز 4 سمپوزیوم بصورت مجازی برای همكاران ارائه خواهد شد و فیزیوتراپیست ها می توانند با توجه به اینكه هر سمپوزیوم دارای امتیاز باز آموزی است، هر روز در یكی از سمپوزیوم ها ثبت نام و امتیاز بازآموزی دریافت كنند.

وی ادامه داد: همكاران فیزیوتراپیست می توانند در مدت 5 روز 15 امتیاز بازآموزی دریافت كنند و البته از سایر برنامه ها، كارگاه ها و سمپوزیوم های علمی كنگره كه از طریق درگاه عضویت انجمن فیزیوتراپی ارائه می شود، بهرمند شوند.

مؤذن زاده گفت: در كنگره فیزیوتراپی، گروه های توانبخشی مانند فیزیوتراپیست ها در تمامی مقاطع و همكاران كاردرمان، سایر گروه های تخصصی پزشكی مانند طب فیزیكی و توانبخشی، ارتوپدی، طب ورزشی، نورولوژی و جراحی مغز و اعصاب و سایر رشته های تخصصی پزشكی و توانبخشی هم مشاركت دارند.

وی افزود: در كنار برگزاری سی و دومین كنگره فیزیوتراپی ایران كه با حمایت دانشكده های علوم توانبخشی دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور، سازمان نظام پزشكی، فدراسیون پزشكی ورزشی و فدراسیون جهانی فیزیوتراپی برگزار می شود، حدود 20 كارگاه آموزشی به صورت حضوری و با رعایت پروتكل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیكی برگزار خواهد شد. همچنین نمایشگاه بزرگی از تجهیزات فیزیوتراپی، توانبخشی و پزشكی نیز در كنار این همایش علمی در چهار سالن خواهیم داشت كه همكاران ما به صورت حضوری و مجازی می توانند از این نمایشگاه بازدید كنند.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، با اعلام اینكه بیش از 80 شركت تجاری، تولیدی و دانش بنیان تولید كننده و وارد كننده تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی در این نمایشگاه حضور دارند، تاكید كرد: با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی، انجمن فیزیوتراپی ایران برای تقویت تولیدات داخلی تجهیزات فیزیوتراپی و توانبخشی، خصوصاً در ایام كرونا و شرایطی كه از نظر واردات تجهیزات و تبادلات ارزی دچار محدودیت هایی بودیم، امیدواریم كه محصولات شركت های تولیدكننده و دانش بنیان داخلی مورد توجه همكاران ما قرار گیرد.

وی افزود: همچنین در حاشیه برگزاری كنگره، نشست های صنفی و حرفه ای خواهیم داشت و یاد و خاطره 7 شهید مدافع سلامت فیزیوتراپیست را گرامی خواهیم داشت ضمنا جلسه ای با مسئولین شعب انجمن فیزیوتراپیست های منتخب عضو هیات مدیره های نظام پزشكی در سراسر كشور خواهیم داشت.

مؤذن زاده اعلام كرد كه شعار كنگره امسال " فیزیوتراپی دانش و هنر بهبود تحرك و سلامت " بوده و با اشاره به مباحث مختلفی كه در ایام برگزاری كنگره مطرح خواهد شد، گفت: یكی از موضوعات مورد بحث در كنگره امسال، كم تحركی در دوران كرونا است كه باعث ضعف مفرط عضلات خصوصاً در افراد سالمند شده و حتی در نوجوانان و جوانان ما نیز مشكلاتی از نظر میزان تحرك ایجاد كرده و باعث افزایش وزن شده است.

وی افزود: انجام ورزش در یك روال تدریجی و مرتب روزانه به صورت ایروبیك، همراه با گرم كردن مناسب و رعایت اصول و تمرینات ورزشی مناسب، می تواند از عارضه های كم تحركی بكاهد. توصیه می كنم خصوصاً افراد بالای 50 سال كه دارای مشكلات عضلانی اسكلتی هستند، حتماً با فیزیوتراپیست خود برای آموزش ورزش مناسب مشورت كنند و با پیاده روی روزانه به مدت حداقل 45 دقیقه از بروز پوكی استخوانی پیشگیری گردد.
منبع خبر:
دانشجو
   تاریخ: ۱۱:۱۴ - ۲۷/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۱