دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

شرط اول دریافت خدمات توانبخشی از بهزیستی چیست؟
 
رئیس اداره بهزیستی سلطانیه گفت: تایید كمیسیون پزشكی شرط اول دریافت خدمات توانبخشی است.
شرط اول دریافت خدمات توانبخشی از بهزیستی چیست؟ اصغر بوئینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به كمیسیون های پزشكی برگزار شده در سلطانیه، عنوان كرد: طبق ماده 1 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، تایید معلولیت افراد منوط به تشخیص كمیسیون پزشكی، تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت است كه در همین راستا از ابتدای امسال تاكنون، تعداد 28 پرونده مورد ارزیابی كارشناسان قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در حوزه توانبخشی تایید كمیسیون پزشكی در راستای صدور كارت معلولیت، تشكیل پرونده و ارائه خدمات مطلوب و بهینه، معافیت سربازی و در حوزه اجتماعی نیز تعیین شدت از كارافتادگی و برقراری مستمری ماهیانه برای توان خواه تشكیل می شود.

این مسئول در ادامه تصریح كرد: مناسب سازی، دسترس پذیر كردن محیط زندگی، جامعه و محل كار برای معلولان از مسائل مهمی است و تلاش برای مناسب سازی منزل و خودروی معلولان از اولویت های بهزیستی بوده و در سال جاری 20 میلیون تومان در راستای مناسب سازی فضای زندگی و خودروی مددجویان هزینه شده است.

وی با بیان اینكه توانبخشی مبتنی بر جامعه یا CBR به دنبال تغییر نگرش منفی نسبت به معلولان و ورود آن ها به صحنه اجتماعی از طریق تقویت توانمندی های شان است، اضافه كرد: از این رو چهار نفر از افراد شناسایی شده نیز از تسهیلات CBR برخوردار شدند.

رئیس اداره بهزیستی سلطانیه یادآور شد: سامانه پیامكی معتبر به شماره 3000012322 برای طرح مشكلات حوزه مناسب سازی معابر، اماكن عمومی، محیط های شهری و ساختمان های اداری تدارك دیده شده است و شهروندان نیز می توانند موانع و مشكلات شهری را از طریق این سامانه اطلاع رسانی كنند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۳۳ - ۲۶/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۷