دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

تجهیزات توانبخشی برای حدود سه هزار مددجوی بهزیستی قزوین تامین شد
 
قزوین – ایرنا – مدیركل بهزیستی استان قزوین گفت: تجهیزات توانبخشی مورد نیاز 2 هزار و 946 مددجوی بهزیستی استان قزوین از ابتدای امسال تاكنون تامین و در اختیار آنها گذاشته شده است.
تجهیزات توانبخشی برای حدود سه هزار مددجوی بهزیستی قزوین تامین شد قزوین – ایرنا – مدیركل بهزیستی استان قزوین گفت: تجهیزات توانبخشی مورد نیاز 2 هزار و 946 مددجوی بهزیستی استان قزوین از ابتدای امسال تاكنون تامین و در اختیار آنها گذاشته شده است.

علیرضا وارثی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دفتر امور توانبخشی روزانه و توان پزشكی مسوولیت امور توانبخشی گروه های مختلف معلولان ، سالمندان و بیماران روانی مزمن را در بخش های ارائه خدمات آموزشی و مراكز روزانه بر عهده دارد.

وی اظهار داشت: در این مراكز كه بیشتر اوقات تجهیزات كامل درمانی وجود دارد، خدمات با كیفیت بالا ارائه شده و از طریق ارزیابی، هدفگذاری فردی و طراحی برنامه درمانی و آموزشی، متخصصین بر فرد معلول و مشكلات وی تمركز و مداخله می كنند.

این مسوول گفت: خدمات توانبخشی، پزشكی و توانپزشكی شامل مجموعه اقدامات تشخیصی، درمانی، توانبخشی وآموزشی در جهت بهبود نقص های عارض شده در فرد و به حداقل رساندن پیامدهای ناتوان كننده ناشی از نقص است و خدماتی همچون فیزیوتراپی،كار درمانی، گفتار درمانی،شنوایی شناسی،بینا سنجی،ارتوپد فنی و پرستار توانبخشی و روانشناسی را شامل می شود.

وارثی اضافه كرد: وسایل كمك توانبخشی، خدمات توانبخشی حرفه ای، آماده سازی شغلی و امور هنردرمانی و خدمات توانپزشكی از دیگر وظایف این دفتر می باشد.

مدیركل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: براساس بررسی های به عمل آمده و اقدامات كارشناسی شده انجام امورات توانبخشی در بین معلولان می تواند كمك ویژه ای برای حضور آنها در جامعه و ایجاد اشتغال داشته باشد.

برچسب ها
- استان قزوین
- مراكز مثبت زندگی
- قزوین
- معلولیت
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۴۴ - ۲۶/۱۰/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۹