دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

ایجاد مقطع ارشد تكنولوژی آموزشی در دانشگاه علامه طباطبایی
 
برنامه درسی كارشناسی ارشد تكنولوژی آموزشی با گرایش آموزش افراد با نیازهای ویژه در دانشگاه علامه طباطبایی به تصویب رسید.
ایجاد مقطع ارشد تكنولوژی آموزشی در دانشگاه علامه طباطبایی به گزارش ایسنا، برنامه درسی كارشناسی ارشد تكنولوژی آموزشی با گرایش آموزش افراد با نیازهای ویژه برای اولین بار در ایران به عنوان یك برنامه درسی تاسیسی و جدید با محوریت دانشگاه علامه طباطبائی اجرا خواهد شد.

در همین راستا دانشگاه علامه طباطبایی اعلام كرد؛ این برنامه كاربردی مهم و مورد نیاز كشور به پیشنهاد گروه آموزشی تكنولوژی آموزشی این دانشگاه علامه در سال 1394 به عنوان یك پروژه تحقیقاتی درون دانشگاهی در دانشگاه علامه طباطبائی با همكاری و مشاركت گروه آموزشی روانشناسی و آموزش كودكان استثنایی دانشگاه و سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور انجام شد.

برنامه درسی كارشناسی ارشد تكنولوژی آموزشی با گرایش آموزش افراد با نیازهای ویژه به استفاده از ظرفیت های رشته تكنولوژی آموزشی در ابعاد مختلف طراحی، تولید، اجرا، مدیریت و پشتیبانی، سنجش وارزشیابی فرایندها ، منابع و فناوری های یادگیری، در آموزش افراد با نیازهای ویژه می پردازد. با توجه به اینكه برنامه درسی كارشناسی ارشد تكنولوژی آموزشی با گرایش آموزش افراد با نیازهای ویژه برای اولین بار در ایران و توسط دانشگاه علامه طباطبائی اجرا خواهد شد.

مبتنی بر نیازهای بومی بوده و ضمن بهره گیری از تجارب جهانی به پاسخگویی به بخشی از نیازهای كشور در این زمینه كمك خواهد كرد.

در همین زمینه دكتر اسماعیل زارعی زواركی مجری طرح و مدیر گروه تكنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در فرایند طراحی و تصویب نهایی برنامه درسی كارشناسی ارشد تكنولوژی آموزشی با گرایش آموزش افراد با نیازهای ویژه كه بیش از 6 سال طول كشیده است، منابع علمی پشتیبان و بسترهای لازم فناورانه در دانشگاه علامه طباطبائی فراهم شده است.

وی تاكید كرد: برای اجرای مناسب این برنامه در دانشگاه علامه طباطبائی دو نفر از اعضای هیات علمی در سال های گذشته به فرصت مطالعاتی به كشور كانادا و كشور سوئیس اعزام شدند.

زواركی افزود: در سال های گذشته در دانشگاه علامه طباطبائی با همكاری دانشگاه ژنو از كشور سوئیس، كارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی خوبی در این زمینه برگزار شده و همچنین منابع علمی مفیدی در قالب كتاب ، مقاله، رساله و پایان نامه تدوین شده است. مركز منابع یادگیری و آزمایشگاه های فناوری نیز در دانشگاه علامه طباطبائی گسترش یافته است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۴:۱۷ - ۰۴/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۸