دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

كسب عنوان دانشجوی ممتاز دانشگاه هنگ كنگ توسط دانشجوی دانشگاه صنعتی سهند
 
دانشجوی دكتری دانشگاه صنعتی سهند موفق به كسب عنوان «دانشجوی ممتاز دانشگاه هنگ كنگ» شده و جایزه اسكالرشیپ شایستگی رئیس دپارتمان این دانشگاه را نیز دریافت كرد.
باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - سارا خادمی دانشجوی دكتری رشته ی مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی سهند بوده كه عنوان پروژه ی دكتری وی «ساخت الكترود های گرافنی برای تحریك سلول های عصبی شبكیه چشم یا Retina Implant» است.

به واسطه اقداماتی كه در زمینه ی ساخت الكترود گرافنی انجام داده و همكاری های متعددی كه در پروژه های تحقیق و توسعه در كشور چین داشت از جمله همكاری در طراحی و ساخت الكترود پالتینی و مسئولیت طراحی، ساخت و بهینه سازی الكترود برای تحریك سلول های عصبی رتینا در دانشگاه هنگ كنگ، موفق به دریافت جایزه رئیس دپارتمان تحت عنوان «جایزه و اسكالرشیپ شایستگی رئیس دپارتمان» شد كه هر ساله فقط به تعداد معدودی از دانشجویان تعلق می گیرد.

همچنین موفق به كسب عنوان «دانشجوی برجسته و ممتاز» در این دانشگاه شد كه این جایزه نیز هر ساله فقط به یك دانشجو در هر دانشكده تعلق می گیرد.

گفتنی است؛ این پروژه در خصوص ساخت الكترود های عصبی برای ثبت و تحریك سلول های عصبی چشم جهت كاربرد در پروتز های بینایی مصنوعی است؛ با توجه به اینكه سلول های عصبی چشمی عمدتا در بخش رتینا یا همان شبكیه چشم قرار دارد اساسا این نوع الكترود ها به ایمپلنت های شبكیه یا رتینا معروف هستند.

تكنولوژی بكار رفته در ساخت ایمپلنت رتینا قابل استفاده در توسعه ی الكترود های مغزی درون قشری و برون قشری (ECOG) جهت تشخیص و درمان نارسایی های عصبی از قبیل صرع، پاركینسون، آلزایمر و نارسایی های حركتی بوده و یكی از جنبه های مهم و فناورانه در ساخت الكترود رتینا، استفاده از ماده الكترودی گرافن به جای فلزات مرسوم مثل تیتانیم و پلاتین است.
   تاریخ: ۱۲:۰۱ - ۰۸/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۴