دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

اعتبار مشاغل خانگی در خراسان جنوبی 8 برابر شد
 
بیرجند - ایرنا - مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از هشت برابر شدن اعتبار مشاغل خانگی در این استان خبر داد و گفت: امسال 47 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت در حالی كه سال قبل این رقم 6 میلیارد و 300 میلیون تومان بود.
اعتبار مشاغل خانگی در خراسان جنوبی 8 برابر شد بیرجند - ایرنا - مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از هشت برابر شدن اعتبار مشاغل خانگی در این استان خبر داد و گفت: امسال 47 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت در حالی كه سال قبل این رقم 6 میلیارد و 300 میلیون تومان بود.

غلامرضا اشرفی روز شنبه در نشست خبری اعلام برنامه های كارگروه كارگری و كارآفرینی ستاد دهه فجر استان خراسان جنوبی افزود: 353 مجوز فعالیت مشاغل خانگی از ابتدای سال جاری تاكنون در این استان صادر شده است.

وی گفت: از مجموع مجوزهای صادر شده، 190 مجوز در قالب مستقل بوده و 163 درخواست در حوزه مشاغل خانگی به صورت پشتیبان حقیقی و حقوقی با هزار و 469 نفر زیر پوشش مجوز دریافت كرده اند.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: از مجموع 190 مجوز صادر شده به صورت مستقل توسط دستگاه های اجرایی، بیشترین مجوز مستقل و پشتیبان به ترتیب 112 و 56 مجوز در رشته فعالیت های صنعت، معدن و تجارت بوده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال 190 طرح مشاغل خانگی به بانك های عامل رفاه كارگران و توسعه تعاون معرفی شد كه 103 طرح به مبلغ 16 میلیارد و 100 میلیون تومان تسهیلات دریافت كرده است.

اشرفی به طرح پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری اشاره كرد و گفت: در مجموع تاكنون تسهیلات سه هزار و 124 طرح توسط پنج بانك و موسسه عامل در استان پرداخت شده كه زمینه اشتغال هفت هزار و 129 نفر را فراهم كرده است.

وی از تشكیل 34 تعاونی از ابتدای سال جاری نیز خبر داد و افزود: این تعاونی ها در گرایش های تولیدی - توزیعی، خدمات، صنعتی و كشاورزی با ایجاد 541 فرصت شغلی در استان شروع به فعالیت كرده اند.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت 988 تعاونی در این استان بیان كرد: تعاونی های فعال با سرمایه فعلی 560 میلیارد و 485 میلیون ریال در حال فعالیت بوده و از این محل 9 هزار و 694 فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

وی همچنین تعهد اشتغال استان خراسان جنوبی توسط 22 دستگاه اجرایی در سال جاری را 11 هزار و 361 نفر اعلام كرد و گفت: تاكنون 90 درصد این تعهد محقق شده است.

اشرفی افزود: با آغاز شیوع ویروس كرونا و تبعات ناشی از آن 6 هزار و 300 نیروی كار استان تعدیل شدند كه از این تعداد پس از 2 ماه بیش از پنج هزار و 500 نفر به كار بازگشتند و عده ای نیز از بیمه بیكاری استفاده كردند.

وی به برنامه های كارگروه كارگری و كارآفرینی ستاد دهه فجر اشاره كرد و گفت: همزمان با دهه فجر 26 پروژه توسط دستگاه های عضو كارگروه كارگری و كارآفرینی در استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان كرد: برای این طرح ها 808 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال پایدار 280 نفر در این استان فراهم می شود.

وی افزود: افتتاح پروژه آب درمانی موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اكبر (ع) با 23 میلیارد ریال، طرح های اشتغال بنیاد علوی با 100 میلیارد ریال، طرح های بنیاد بركت با اعتبار 50 میلیارد ریال و طرح های اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی با 175 میلیارد و 850 میلیون ریال از جمله طرح های شاخص استانی است.

اشرفی با بیان اینكه در ایام دهه فجر امسال 50 برنامه محوری در استان برگزار می شود اظهار داشت: این برنامه ها با محوریت تشكل های كارگری و كارفرمایی، انجمن صنفی كارگران ساختمانی، اتاق اصناف، تامین اجتماعی، بهزیستی، آموزش فنی و حرفه ای، بانك رفاه، صندوق بیمه كشاورزی و سایر دستگاه های اجرایی در نظر گرفته شده است.

وی از برپایی 43 میز خدمت در نماز جمعه و مساجد استان خبر داد و گفت: دستگاه های عضو كارگروه كارگران و كارآفرینی استان با هدف رفع مشكلات جامعه هدف نسبت به برپایی میز خدمت در مساجد مركز و شهرستان های استان اقدام می كنند.

برچسب ها
- كارگر
- خراسان جنوبی
- اشتغال زایی
- اعتبار
- ثبت مشاغل خانگی
- دهه فجر
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۶:۲۱ - ۰۹/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۰