دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

درخواست از مردم برای تامین هزینه گفتاردرمانی 50 كودك دارای اوتیسم
 
تهران - ایرنا - مدیر عامل انجمن اوتیسم ایران از مردم خواست جهت تامین كمك هزینه گفتاردرمانی برای 50 كودك دارای اوتیسم به كمپین گفتاردرمانی اوتیسم موسوم به "بگو مامان، بگو بابا" بپیوندند.
درخواست از مردم برای تامین هزینه گفتاردرمانی 50 كودك دارای اوتیسم تهران - ایرنا - مدیر عامل انجمن اوتیسم ایران از مردم خواست جهت تامین كمك هزینه گفتاردرمانی برای 50 كودك دارای اوتیسم به كمپین گفتاردرمانی اوتیسم موسوم به ""بگو مامان، بگو بابا"" بپیوندند.

سعیده صالح غفاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نظر است 50 كودك اوتیسم با دریافت خدمات گفتاردرمانی بتوانند 26 بهمن ماه در روز پدر بگویند "بابا، روزت مبارك" بنابراین از مردم می خواهیم كه در پرداخت كمك هزینه های گفتاردرمانی برای 50 كودك همراه ما باشند.

وی ادامه داد: آرزوی خانواده اوتیسم این است كه فرزند دارای اوتیسم به كلام بیفتد و در یك جمله، احساس خود ر ا نسبت به پدر و مادر خود ابراز كند بنابراین مردم حتی با مبالغ كم می توانند كمك كنند و انجمن اوتیسم نیز طی مراسمی با شفافیت و پاسخگویی هزینه كرد ریز مبالغ را به نیكوكاران اعلام می كند.

مدیر عامل انجمن اوتیسم ایران اضافه كرد: همچنین در طول كمپین گزارش های مالی را هر چند روز یك بار منتشر می كنیم. اگر مردم با انجمن در تامین هزینه های كمك توانبخشی كمك كنند كودك اوتیسم می تواند كنار پدر و مادر به جامعه و محیط ورود كند و مهارت های خودیاری مانند غذا خوردن و فروشگاه رفتن را فراگیرد و حتی به مدرسه برود.

غفاری با بیان اینكه مهمترین راه درمان و كمك به كودكان اوتیسم بحث توانبخشی شامل كاردرمانی، گفتاردرمانی و رفتاردرمانی است، افزود: این خدمات توانبخشی، بسته ای است كه كودك دارای اوتیسم می تواند همزمان آنها را دریافت كند.

وی اضافه كرد: به رغم اینكه با بیمه سلامت رایزنی شده و بیمه سلامت قبول كرده كه خدمات توانبخشی را تحت پوشش كامل خود ببرد، بسیاری خانواده های اوتیسم بیمه سلامت نیستند و تحت پوشش بیمه های دیگر مانند تامین اجتماعی هستند یااینكه اصلا بیمه پایه ندارند. هنگامی كه این خانواده ها بیمه نیستند و ثبت نام بیمه نكردند، نمی توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده كنند.

مدیر عامل انجمن اوتیسم ایران تصریح كرد: از سوی دیگر كلینیك ها حاضر نشدند در زمینه پوشش خدمات توانبخشی با بیمه سلامت همكاری كنند بنابراین برای اینكه فرصت طلایی را از كودكان زیر 6 سال نگیریم، این انجمن تلاش می كند از طریق كمیین با مردم ارتباط برقرار كنند تا در تامین هزینه ها كمك باشند.

غفاری تاكید كرد: كودك دارای اوتیسم می توانند به جامعه بازگردد به شرط آنكه خدمات را به موقع و به اندازه دریافت كند.

وی یادآور شد: مردم می توانند كمك های خود را شماره حساب 2-20000110-8100-312 یا به شماره كارت 5022297000195730 یا به شماره شبا IR420570031281020000110102 نزد انجمن اوتیسم ایران واریز كنند.

به گزارش ایرنا، اوتیسم یا درخودماندگی یك اختلال عصبی رشدی با شاخص های نقص در ارتباط اجتماعی، رفتارهای كلیشه ای، مشكلات درك شناختی و خزانه رفتاری، حركتی و كلامی محدود است.

به گفته كارشناسان، 75 تا 88 درصد بچه هایی كه در طیف اوتیسم قرار دارند، علامت هایی از این اختلال را در دو سال اول زندگی نشان می دهند.

برچسب ها
- اوتیسم
- گفتار درمانی
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۳۹ - ۱۱/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۲