دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

آموزش و پرورش: هزینه های درمان دانش آموزان مبتلا به كرونا تا سقف 10 میلیون پرداخت می شود
 
گودرز كریمی فر مدیر كل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش از پرداخت هزینه های بستری دانش آموزان مبتلا به كرونا تا سقف 10 میلیون تومان خبر داد.
شبكه خبر: مدیر كل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش از پرداخت هزینه های بستری دانش آموزان مبتلا به كرونا تا سقف 10 میلیون تومان خبر داد.

گودرز كریمی فر گفت: وزارت آموزش و پرورش همچنین هزینه های درمانی سرپایی و بیمارستانی ناشی از هر حادثه برای دانش آموزان را تا سقف شش میلیون تومان پرداخت خواهد كرد.

وی تأكید كرد: به دانش آموزانی كه به دلیل اعمال جراحی در بیمارستان بستری می شوند تا سقف شش میلیون تومان كمك درمانی پرداخت خواهد شد.

مدیر كل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت: همچنین خانواده های دانش آموزان متوفی ناشی از هر حادثه در داخل و یا خارج از مدرسه تا سقف 15 میلیون تومان غرامت فوت دریافت خواهند كرد.

كریمی فر افزود: علاوه بر جبران غرامت فوت و نقص عضو تا حد دیه كامل برابر رأی قطعی دادگاه و مراجع ذیصلاح پرداخت می شود.

وی گفت: سقف پرداختی بیمه حوادث دانش آموزان در طول یك سال تحصیلی در داخل و خارج از مدرسه 9 هزار و 178 تومان برای هر دانش آموز است.

كریمی فر به پرداخت هزینه های درمانی فرهنگیان نیز اشاره كرد و افزود: هزینه های درمان همه فرهنگیان شاغل به همراه افراد تحت تكفل كه تحت پوشش بیمه تكمیلی درمان می باشند اعم از هزینه های كرونایی كلینیكی، پاراكلینیكی، بستری، جراحی، معاینه پزشكان، هزینه بیماران خاص، هزینه های پیوند طبیعی اعضا و هزینه های نازایی و ناباروری (فقط زوجین نازا) و هزینه های اروتز و پروتز بدون سقف و به صورت نامحدود پرداخت می شود.

وی ادامه داد: فرهنگیانی كه به مراكز درمانی طرف قرارداد مراجعه می كنند تنها با ارائه كد ملی از همه تعهدات درمانی رایگان بهره مند می شوند.

مدیر كل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت: همچنین هزینه های درمانی فرهنگیانی كه به سایر مراكز درمانی غیر طرف قرارداد مراجعه می كنند در صورت ارائه اسناد هزینه شده به نمایندگی های بیمه در سراسر كشور برابر تعرفه های مصوب بیمارستان های دولتی و بیمارستان های خصوصی و بیمارستان های عمومی غیر دولتی به صورت روزانه پرداخت می شود.

كریمی فر افزود: تعداد 5 هزار و 500 بیمارستان و مركز درمانی طرف قرارداد در سراسر كشور مشغول ارائه خدمات درمانی به فرهنگیان شاغل بیمه شده به همراه افراد تحت تكفل آنهاست.
منبع خبر:
انتخاب
   تاریخ: ۱۳:۱۸ - ۱۰/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۸