دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

پرداخت ماهانه 325 میلیارد ریال به 56 هزار نفر در حوزه توانبخشی و اجتماعی
 
بالغ بر 170 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند كه از این تعداد 56 هزار نفر در حوزه توانبخشی و اجتماعی ماهانه بالغ بر 325 میلیارد ریال مستمری دریافت می كنند.
ساری- خبرنگار كیهان

دكتر فرزاد گوهردهی مدیركل بهزیستی مازندران با بیان اینكه در استان مازندران 115 مركز مثبت زندگی فعالیت دارد، ادامه داد: در این مراكز خدمات سطح یك در دور افتاده ترین مناطق ارائه می شود.
وی یكی از اهداف بهزیستی را «جامعه محور كردن» و بردن خدمات در دل جامعه عنوان داشت و گفت: در حال حاضر 34 مركز مجری طرح سی. بی. آر (ارائه خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه) در استان وجود دارد كه در 9 ماهه سال جاری در این مراكز به بیش از 15 هزار نفر خدمات ارائه شده است.
دكتر گوهردهی یكی از مهم ترین اهداف بهزیستی را توانمندسازی جامعه هدف برشمرد و افزود: از ابتدای سال تاكنون 586 واحد مسكونی واگذار شده است كه با توجه به واگذاری 174 واحد مسكونی در ایام دهه فجر این رقم به 760 واحد مسكونی می رسد كه این تعداد تقریبا به دو برابر افزایش یافته است.
مازندران در صدر درخواست فرزندخواندگی قرار دارد
مازندران با بیش از 1200 درخواست در ردیف 5 استان اول فرزندخواندگی قرار دارد.
فرزاد گوهردهی مدیركل بهزیستی مازندران با بیان این مطلب گفت: 203 كودك تحت حمایت و پوشش بهزیستی مازندران قرار دارد كه از این تعداد حدود 100 بچه قابل واگذاری هستند.
وی با اشاره به فرایند واگذاری فرزندخواندگی گفت: اولویت اول زوجینی كه فاقد فرزند باشند و در ثانی به زنان مجرد بدون همسر و یا به خانواده های یك فرزند با در نظر گرفتن شرایط سنی متقاضی پس از احراز صلاحیت و... با حكم مرجع قضایی فرزندخواندگی واگذار می شود.
فرزاد گوهردهی با اشاره به اینكه خانواده ها می توانند از استان های دیگر فرزند بپذیرند اگر كسی می تواند زودتر از دیگر استان ها فرزند بگیرد ما پرونده اش را به آن استان ارجاع
خواهیم داد.
منبع خبر:
روزنامه کیهان
   تاریخ: ۲۲:۳۲ - ۱۲/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۴