دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

بیش از 12 هزار نفر در اردبیل از خدمات مشاوره ژنتیك استفاده كردند
 
اردبیل- ایرنا- مدیركل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به میزان شیوع انواع معلولیت ها گفت: تعداد كل خدمات بگیران و مراجعان مشاوره و آزمایش ژنتیك در این استان به 12 هزار و 455 نفر رسید.
بیش از 12 هزار نفر در اردبیل از خدمات مشاوره ژنتیك استفاده كردند اردبیل- ایرنا- مدیركل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به میزان شیوع انواع معلولیت ها گفت: تعداد كل خدمات بگیران و مراجعان مشاوره و آزمایش ژنتیك در این استان به 12 هزار و 455 نفر رسید.

به گزارش ایرنا، بهزاد ستاری روز چهارشنبه در نشستی با مسئولان مراكز مشاوره ژنتیك بیان كرد:6 هزار و 836 نفر از این تعداد زیر پوشش طرح های پیش از ازدواج قرار گرفته اند و تعداد یك هزار و 829 نفر هم شامل افراد ارجاعی پر خطر در طرح پیش از زدواج به مراكز مشاوره ژنتیك هستند.

وی در مورد دلایل بروز معلولیت ها اظهار كرد: اختلال های ژنتیكی و ازدواج های فامیلی از جمله مسائلی است كه به بروز انواع معلولیت ها و اختلالات در فرزندان منجر می شود.

مدیركل بهزیستی استان اردبیل افزود: انجام مشاوره های تخصصی در زمینه ژنتیك، مشاوره های پیش از ازدواج، كلان پروژه شناسایی اختلالات ژنتیك، ارجاع خانواده های دارای سه معلول به بالا به آزمایشگاه ژنتیك و آگاه سازی افراد جامعه از شیوع انواع معلولیت ها از جمله مواردی است كه سازمان بهزیستی در این زمینه اقدام های بسیار ارزنده و قابل قبولی را ارایه می كند.

وی بیان كرد: توسعه مراكز مشاوره در تمامی شهرستان ها، اجرای دقیق و كارشناسی فرآیند ارجاع و انجام مشاوره ها و آزمایشات نیارمند هماهنگی ویژه، پیگیری های بالینی و بررسی اثرگذاری برنامه ها در كاهش نرخ شیوع معلولیت از عواملی هستند كه باید برای آنها برنامه ریزی مدون و هدفمندی تهیه و اجرا شود.

نزدیك به 58 هزار نفر از جمله 38 هزار توانخواه در حال حاضر از خدمات غیرنقدی، حمایتی و مستمری بهزیستی در استان اردبیل بهره مند هستند.

برچسب ها
- استان اردبیل
- معلولیت
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۴۸ - ۱۳/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۴