دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

تمدید قانون تبدیل وضعیت ایثارگران
 
سخنگوی كمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 مجلس گفت: اعضای این كمیسیون با تنفیذ قانون تبدیل وضعیت ایثارگران برای اجرا در سال آینده موافقت كردند.
تمدید قانون تبدیل وضعیت ایثارگرانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، رحیم زارع در تشریح مصوبات این كمیسیون افزود: اعضای كمیسیون تلفیق لایحه بودجه در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه با تنفیذ قانون تبدیل وضعیت ایثارگران برای اجرا در سال آینده موافقت كردند. بر این اساس ایثارگران و رزمندگان موظفی كه مدت سه چهارم خدمت شان در شهر های مناطق جنگی و یا منطقه جنگی بیش از شش ماه بوده و با عناوین مختلف در دستگاه های موضوع قانون شاغل هستند و رابطه شغلی آن ها به صورت پیمانی، قرارداد انجام كار معین یا شركتی است، مشمول وضعیت استخدام رسمی خواهند شد.
وی ادامه داد: مبلغ هزار میلیارد تومان منابع نیز در اختیار دستگاه های اجرایی برای اجرای قانون تبدیل وضعیت قرار داده خواهد شد.
زارع تصریح كرد: به موجب مصوبه كمیسیون تلفیق لایحه بودجه، 50 میلیارد تومان از محل منابع درآمدی حاصل از واردات خودرو به ارتش جمهوری اسلامی ایران برای انسداد مرز ها و صیانت از نوار مرزی اختصاص یافت.
سخنگوی كمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 مجلس همچنین گفت: با موافقت كمیسیون تلفیق لایحه بودجه، منابع درآمدی دولت در بند (و) تبصره (2) از محل واگذاری شركت های بورسی و غیربورسی از 90 هزار میلیارد تومان به 130 هزار میلیارد تومان افزایش یافت. براین اساس دولت مكلف شد، تا از این محل مطالبات خود را به مبلغ 90 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت كند.
وی تاكید كرد: همچنین دولت مكلف شد، مبلغ 40 هزار میلیارد تومان نیز از همین محل برای پرداخت مطالبات جامعه ایثارگران از جمله ارائه خدمات بیمه درمان تكمیلی ایثارگران، ارائه خدمات درمانی و توانبخشی، شهریه دانشجویی برای همه جامعه هدف، خدمات اشتغال و پرداخت معوقات و مطالبات ایثارگران و خانواده معظم شهدا، مسكن، مددكاری، واگذاری خودرو به ایثارگران، خرید ویلچر و آمبولانس، درمان جانبازان اعصاب و روان، كمك به جانبازان و رزمندگان موثر، پرداخت مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر كمك ها اختصاص دهد.
   تاریخ: ۰۸:۱۹ - ۱۸/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۴