دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

بهره برداری از خانه فرزندان بی سرپرست شهرستان همدان
 
در پنجمین روز از دهه فجر ساختمان اهدایی چهار میلیارد تومانی خانه فرزندان بی سرپرست شهرستان همدان به بهره برداری رسید.
بهره برداری از خانه فرزندان بی سرپرست شهرستان همدان به گزارش ایسنا، با حضور مدیركل بهزیستی استان و فرماندار شهرستان همدان و جمعی از نیكوكاران دومین مركز شبانه روزی كودكان بی سرپرست و بد سرپرست موسسه خیریه تبسم شكوفه یاس در ساختمان اهدایی خانواده نیكوكار الوندی به بهره برداری رسید.

فرماندار همدان در این مراسم با تشكر از همراهی نیكوكاران همدانی و زحمات مراكز و موسسات فعال بهزیستی با اشاره به اینكه ایرانی ها به شعر بنی آدم اعضای یك پیكرند می بالند، گفت: در بازدیدهای شامگاهی از سطح مناطق همدان موارد آسیب دیده را به بهزیستی ارجاع می دهیم و از نزدیك با موارد در معرض آسیب و امور مهم یا حادشان درگیر هستم.

محمدعلی محمدی با اشاره به اینكه نگران كودكان، زنان و جوانان نیز هستیم و با جدیت كارشان را پیگیری می كنیم، افزود: اگر كودك در معرض آسیب را كمك و توانمند نكنیم هیچكس توان پاسخگویی در برابر مردم، وجدان بشری و البته قانون را نخواهد داشت.

مدیر كل بهزیستی نیز بیان كرد: هزینه های بیشمار فرزندان و افراد دارای معلولیت مقیم مراكز بهزیستی با كمك خیرین آسانتر و بهتر تامین شده به نحوی كه می توانند با موسسات خیریه كشوری همچون كهریزك و شیرخوارگاه آمنه برابری كنند و به محوریت بهزیستی شهرستان همدان و همراهی سایر شهرستان ها كه مراكز متعددی را مدیریت می كنند در غرب كشور حرف اول را می زنیم.

مهدی دیناری با اشاره به توانمندیها و امكانات متعدد در اختیار سازمان اضافه كرد: باید زمینه و بستر ادامه فعالیت موسسات خیریه موجود و رشد موسسات خیریه و مراكز جدید را فراهم كنیم.

وی مطرح كرد: این ساختمان با هزینه 300 میلیارد ریالی كمك نیكوكاران و نظارت خانواده رنجبران بهسازی شده است و هم اكنون فرزندان به نحو احسن از بخش های مختلف آن در دو طبقه استفاده می كنند.

مرتضی حیدری، رئیس بهزیستی شهرستان همدان نیز در ادامه اظهار كرد: ساختمان های متعدد وقفی نیكوكاران همدانی، اهدای ارزاق، كالا و كمك های نقدی با نظارت دفتر مشاركت های مردمی، موسسات خیریه، امور حقوقی، حراست و بازرسی دقیقا برابر با نیت آنها استفاده یا بین نیازمندترین افراد كم توان جسمی و مالی توزیع می شود.

وی ادامه داد: مركز شبانه روزی كودكان و نوجوانان یا خانه های فرزندان دقیقا طبق خانه های عادی و مشابه آنها اما با بهره گیری از دستور العمل و پروتكلهای حمایتی و اصول فرزند پروری عمل می كنند و ضمن نگهداری و پرورش طبق اصول تربیتی زمینه انتقال موقت یا دائم آنها را فراهم می كنند.

حیدری از فعالیت چهار خانه یا مركز شبانه روزی پسرانه، چهار خانه دخترانه و یك شیرخوارگاه در دفتر شبه خانواده خبر داد و گفت: بیش از هشتاد مركز تخصصی توانبخشی، مشاوره و سلامت روان برای خدمت رسانی به گروه سالمندان، افراد دارای معلولیت و تمام اقشار عادی جامعه در شهرستان همدان وجود دارد.

وی افزود: فقط در دفتر شبه خانواده حوزه امور اجتماعی بهزیستی همدان تعداد 162 فرزند بی سرپرست نزد خانواده ها ساماندهی شده اند و 173 نفر نیز هنوز در مراكز نگهداری می شوند.

حیدری تصریح كرد: هم اكنون در خانه های مستقل تعداد 17 نفر زندگی مستقل را سپری می كنند تا پس از یادگیری زندگی و شغل مستقل به جامعه و زندگی مستقل وارد شوند، همچنین 27 شیرخوار در سال جاری به خانواده های واجد شرایط ثبت نام كننده در سامانه فرزندخواندگی تحویل داده شده است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۴:۵۲ - ۱۷/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۶