دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

اولین پردیس سالمندان بهزیستی زنجان افتتاح شد
 
زنجان - ایرنا- همزمان با ششمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، نخستین پردیس سالمندان زنجان و سالن اجتماعات خیرساز ویژه جامعه هدف بهزیستی این استان افتتاح شد.
اولین پردیس سالمندان بهزیستی زنجان افتتاح شد زنجان - ایرنا- همزمان با ششمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، نخستین پردیس سالمندان زنجان و سالن اجتماعات خیرساز ویژه جامعه هدف بهزیستی این استان افتتاح شد.

مدیركل بهزیستی استان زنجان روز یكشنبه در مراسم افتتاح این پروژه با اشاره به اینكه برای ساخت این مركز اعتباری بیش از 6 میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: در این مركز زوجهای سالمند می توانند بصورت مجزا و در سوییت های اختصاصی خود زندگی كنند و از خدمات رفاهی، آموزشی، پزشكی و مراقبتی بهره مند شوند.

محمد محمدی قیداری افزود: این اداره كل بیش از چهار هزار خانوار سالمند را در حوزه توانبخشی تحت پوشش قرار داده است كه از این تعداد نزدیك به یك هزار نفر سالمند مستمربگیر بوده و 146 نفر در مركز شبانه روزی سالمندان نگهداری می شوند و 108 نفر نیز از خدمات مراكز روزانه ویژه سالمندان برخوردار هستند.

این مسوول، با اشاره به اهم خدمات حوزه توانبخشی از جمله مستمری، طرح توانمندسازی سالمندان، خدمات توانبخشی سرپایی، تجهیزات وسایل كمك توانبخشی C.B.R و مناسب سازی ادامه داد: فعالیت های اجتماعی سالمندان در جامعه باید تقویت شود و با اجرای طرح توانمندسازی سالمندان توسط بهزیستی قدمی در راستای افزایش آرامش روان این افراد برداشته شود.

وی، با اشاره به فعالیت 2 بنیاد فرزانگان كه به همه سالمندان خدمات مختلف رفاهی، گردشگری و ... ارائه می كند، نیز اظهار داشت: فعالیت سالمندان در مراكز روزانه موجب می شود تا سالمندان از انزوا و گوشه گیری خارج شوند و آموزش هایی كه ارائه می شود در ایجاد امید به زندگی، سلامتی، پیشگیری از آلزایمر و بیماری های زمینه ای موثر است.

محمدی، ناكافی بودن محیط های مناسب سازی شده و دوستدار سالمند را از مشكلات بهزیستی در زمینه سالمندان عنوان كرد و افزود: جمعیت كشور رو به سالمندی بوده و توسعه و گسترش تشكل های مردم نهاد با محوریت سالمندان از برنامه های سازمان بهزیستی است.

مدیركل بهزیستی استان زنجان، با بیان اینكه با افزایش آمار سالمندان در سال های آینده توجه به حقوق سالمندان امری ضروری و اجتناب ناپذیر بوده و باید این موضوع جدی گرفته شود، خاطرنشان كرد: در بهزیستی نیز مراكز شبانه روزی برای نگهداری و مراقبت از سالمندان تشكیل شده اند و تلاش می شود كه با اجرای برنامه های خانواده محور به نگهداری سالمندان، حتی سالمندان بالای 90 سال در خانه كمك شود و این مراكز بیش از این گسترش نیابد.

گفتنی است، هتل آپارتمان سالمندان در مساحتی با زیربنای یك هزارو 800 مترمربع و باظرفیت 150 نفر از طریق وبینار و همزمان با سراسر كشور توسط معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی كشور و در زنجان با حضور فرماندار این شهرستان افتتاح شد.

برچسب ها
- افتتاح طرح
- اداره كل بهزیستی استان زنجان
- زنجان
- دهه فجر
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۴۶ - ۱۷/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۳