دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

رتبه اول فارس در جذب اعتبارات احداث مسكن مددجویان بهزیستی
 
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیدمحمدصادق كشفی نژاد ظهر امروزمدیر كل بهزیستی فارس در نشست خبری به مناسبت ایام الله دهه فجر گفت: بهزیستی سازمانی است با شرح وظایف گسترده كه با بهره گیری از پرسنل خدوم و متخصص چتر حمایت خود را از نوزادی تا سالمندی برای عموم مردم و بالاخص نیازمندان گشوده است.

وی افزود: این سازمان با كمترین حمایت های دولتی و با تكیه بر توان پرسنل خود؛ مشاركت های مردمی و همكاری سازمان های ذیربط، در راه گسترش خدمات توانبخشی، امدادی، بازپروری و كمك به تامین نیازهای گروه های كم درآمد فعالیت می كند.

 كشفی نژاد با بیان اینكه خدمات سازمان بهزیستی بیش از 180 حوزه مختلف را در بر می گیرد و محدود به یك یا دو فعالیت خاص نیست، گفت: مشاوره و غربالگری ژنتیك و غربالگری بینایی و شنوایی بدو تولد، خدمات توانبخشی، مراقبت و توانمندسازی افراد دارای معلولیت،كمك به بهبود معیشت، تسهیلگری ساخت مسكن و ایجاد اشتغال،خانه های امن و اورژانس اجتماعی ،حمایت و توانمندسازی زنان و كودكان كار و خیابان، پیشگیری و درمان اعتیاد،سالمندی، طلاق، خودكشی، كودك و همسرآزاری و .... همگی بخشی از فعالیت های این سازمان خدمت رسان است.

مدیركل بهزیستی فارس افزود: بهزیستی فارس در حال حاضر به 426 هزار و 341 نفر توانخواه خدمت رسانی می كند و در سال جاری با انجام 93 هزار و 739 مورد غربالگری بینایی كودكان 3 تا 6 سال در بیش از 208 پایگاه ثابت شهری و روستایی، اختلال بینایی 603 كودك را تشخیص داده و از نابینایی بیش از 150 كودك پیشگیری كرده است.

 وی همچنین اظهار داشت: این اداره كل به 17 هزار و 615 مورد تماس با اورژانس 123 رسیدگی كرده و با نظارت بر 72 مركز شبانه روزی نگهداری سالمندان و افراد كم توان جسمی، ذهنی و اعصاب و روان به 2 هزار و 818 نفر از این افراد خدمات شبانه روزی ارائه می دهد.

كشفی نژاد افزود: تشكیل سازمان بهزیستی از درخشان ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و كار كردن در این سازمان، با این ابعاد از وظایف و خدمات رسانی به واقع یك صدقه جاریه برای كاركنان این نهاد است.

مدیركل بهزیستی فارس با بیان این كه بهزیستی در قالب طرح CBRخدمات خود را تا مناطق روستایی و عشایری گسترش داده است توضیح داد: در حال حاضر 35مركز مجری در سطح شهرستان ها این خدمت را به صورت واگذاری با حدود 400 نفر تسهیل گر انجام می دهند، در همین راستا 56 صندوق خرد مالی در مناطق روستایی تشكیل شده كه با همكاری صندوق كارآفرینی امید استان جهت اشتغالزایی در مناطق روستایی فعالیت می كند.

 وی در ادامه با ورود به موضوع مسكن و اشتغال مددجویان بهزیستی گفت: در سال جاری 75 میلیارد تومان اعتبار جهت تسهیل گری ساخت مسكن مددجویان بهزیستی فارس هزینه كرده ایم، رتبه یك دریافت و جذب اعتبارات مسكن در بهزیستی های سراسر كشور را داریم و تسهیلگری ساخت مسكن بیش از 1100 خانوار تحت پوشش در سال جاری را عهده دار هستیم و در زمینه اشتغال در سال جاری 168میلیارد تومان اعتبارات تسهیلات خوداشتغالی و كارفرمایی باسقف پرداخت 100میلیون تومان برای هر نفر داشته ایم و برای كارفرمایانی كه مددجویان تحت پوشش بهزیستی رابكار بگیرند به ازای هر نفر 100میلیون تومان تا سقف بكارگیری 20نفر است، ضمن این كه تعهد ایجاد اشتغال بهزیستی فارس سه هزار و 160 نفر است كه تاكنون 2 هزار و 890 مورد محقق شده است.

كشفی نژاد اشاره ای نیز به  حمایت های ویژه از كودكان كار و خیابان و كودكان بی سرپرست و بد سرپرست توسط بهزیستی فارس داشت و گفت: در 9ماهه سال جاری 595كودك كار و خیابان وارد مراكز بهزیستی فارس شده اند.

 مدیركل بهزیستی فارس در پایان با تاكید بر لزوم حذف نگاه ترحم آمیز به معلولین در جامعه تصریح كرد: افراد دارای معلولیت الگوی تمام نمای صبر استقامت تلاش و پیشرفت در عرصه های مختلف ورزشی فرهنگی اجتماعی و... در جامعه هستند و توانمندسازی این افراد و ایجاد اشتغال پایدار برای آنها از اصلی ترین نیازهای جامعه افراد دارای معلولیت است.

انتهای پیام/م
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۲۰:۳۲ - ۱۶/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۳