دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

بیش از 97 درصد معلولان مراكز شبانه روزی دز سوم واكسن كرونا دریافت كردند
 
تهران - ایرنا - معاون توانبخشی سازمان بهزیستی كشور گفت: 97/8 درصد از افراد دارای معلولیت در مراكز شبانه روزی، دز سوم واكسن كرونا را دریافت كردند و این رقم بین پرسنل این مراكز به 78 درصد می رسد.
بیش از 97 درصد معلولان مراكز شبانه روزی دز سوم واكسن كرونا دریافت كردند تهران - ایرنا - معاون توانبخشی سازمان بهزیستی كشور گفت: 97/8 درصد از افراد دارای معلولیت در مراكز شبانه روزی، دز سوم واكسن كرونا را دریافت كردند و این رقم بین پرسنل این مراكز به 78 درصد می رسد.

اصغر كاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح كرد: در 955 مركز شبانه روزی افراد دارای معلولیت، تعداد 53 هزار و 766 نفر خدمت می گیرند و در 1264 مركز روزانه افراد دارای معلولیت نیز 50 هزار و 573 نفر خدمت گیرنده وجود دارد.

وی درباره گسترش مراكز روزانه توانبخشی برای افراد دارای معلولیت نیز گفت: مراكز روزانه با توجه به نیاز هر استان و شهرستان گسترش پیدا می كند یعنی اگر یك استان نیاز به مركز اوتیسم داشته باشد بسته به تعداد كودكان اوتیسم كه می خواهند خدمت بگیرند و ظرفیت هر مركز مشخص می شود كه در هر استان و شهرستان، چند مركز نیاز است.

كاظمی تاكیدكرد: بیشتر از آن گسترشی برای مراكز انجام نمی گیرد چون گسترش كاملا براساس نیاز استان است.

وی در عین حال گفت: محدودیتی برای گسترش مراكز افراد دارای معلولیت نداریم بلكه محدودیت ما نیازمندی براساس یك استان است یعنی اگر نیاز تامین شد، به مركز دیگری مجوز نمی دهیم چون به فضای كاری مراكز موجود آسیب می زند.

به گزارش ایرنا، تامین نیازهای مراقبتی و توانبخشی افراد دارای معلولیت، سالمندان و بیماران روانی مزمن درقالب مراكز شبانه روزی صورت می گیرد. این مراكز براساس دستورالعمل های تخصصی مربوطه با بهره گیری از تجهیزات و فضاهای موردنیاز و نیز نیروی انسانی تخصصی، متناسب بانیازهای گروه هدف خدمات توانبخشی، مراقبتی و فرهنگی را ارائه می دهند.

همچنین انواع مراكز روزانه آموزشی و توانبخشی به مراكز روزانه آموزشی و توانبخشی معلولان ذهنی، مركز آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اوتیسم، مركز روزانه آموزشی و توانبخشی خانواده و توانخواه كم بینا و نابینا، مركز روزانه آموزشی و توانبخشی خانواده و كودك مبتلا به اختلالات شنوایی، مركز روزانه آموزشی و توانبخشی معلولان جسمی و حركتی، مركز روزانه آموزشی و توانبخشی معلولان ضایعه نخاعی، مركز روزانه آموزشی و توانبخشی سالمندان، مركز روزانه آموزشی و توانبخشی بیماران روانی مزمن، مركز روزانه توانبخشی ویژه اختلالات دهانی، بلع و تغذیه و مركز روزانه آموزشی و توانبخشی چندمعلولیتی تقسیم می شود.

برچسب ها
- معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور
- واكسن كرونا
- سازمان بهزیستی كشور
پروندهٔ خبری
- واكسن كرونا، از نظریه تا عمل
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۰۷ - ۱۶/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۸