دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

اعلام شرایط اختصاصی كنكور/ دانشجویان اخراجی و انصرافی هم می توانند در كنكور 1401 شركت كنند
 
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برای شركت در كنكور 1401 كه از 10 بهمن ماه آغاز شده و تا 17 بهمن ماه هم ادامه دارد، شرایط ویژه ای درنظر گرفته شده است، یكی از این شرایط داشتن یا دریافت گواهینامه دوره پیش دانشگاهی (نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی ) یا دیپلم نظام آموزشی جدید (اعم از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای یا كاردانش) حداكثر تا 31 شهریورماه 1401 یا دیپلم دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم آموزش متوسطه یا داشتن مدرك كاردانی است.

ثبت نام و ادامه تحصیل پذیرفته شدگان در رشته هایی كه پذیرش آنان از نیمسال دوم سال تحصیلی 1402-1401 آغاز می شود به شرط دریافت مدرك تحصیلی دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 یا پیش دانشگاهی یا مدرك كاردانی حداكثر تا 30 بهمن ماه 1401 بلامانع است.

دارندگان مدرك كاردانی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و دارندگان مدرك كاردانی پیوسته و همچنین داوطلبانی كه حداكثر تا 31 شهریور 1401 در مقطع كاردانی فارغ التحصیل می شوند، می توانند در آزمون سراسری ثبت نام كنند. البته فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی مورد نیاز وزارت بهداشت ( مشمولین خدمات اجباری قانون خدمت پزشكان و پیراپزشكان ) در مقطع كاردانی كه باید حداكثر تا 31 شهریور ماه 1401 یا 30 بهمن ماه 1401 در صورت قبولی در رشته هایی كه پذیرش آنان از نیمسال دوم تحصیلی 1402-1401 آغاز می شود، خدمات خود را به پایان رسانده باشند، چنانچه در مقطع دكتری عمومی پزشكی، دندانپزشكی و داروسازی پذیرفته شوند، می توانند خدمات موضوع این قانون را پس از اتمام تحصیل با مقطع جدید به انجام برسانند.

فارغ التحصیلان دوره كاردانی رشته های تحصیلی گروه های آموزشی غیرپزشكی حداكثر تا 31 شهریور 1401 به شرطی می توانند در آزمون سراسری سال 1401 شركت كنند كه تعهدات و خدمات قانونی را انجام داده باشند. البته فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی بهداشت دهان، تكنسین سلامت دهان، پرستاری دندانپزشكی، پروتز دندان و ساخت پروتز دندانی مشمول قانون خدمت پزشكان و پیراپزشكان نمی شوند.

 پذیرفته شدگان دوره روزانه كنكور 1400 می توانند در كنكور 1401 ثبت نام و شركت كنند

پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون سراسری سال 1400 می توانند در آزمون سراسری سال 1401 ثبت نام و شركت كنند، ضمنا متقاضیان مذكور و نیز دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه همه مقاطع تحصیلی اعم از كاردانی پیوسته و ناپیوسته، كارشناسی پیوسته و ناپیوسته، كارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته و دكتری عمومی یا تخصصی، برای شركت در آزمون سراسری سال 1401 باید تا 25 اسفند 1400 با تكمیل فرم شماره 2 دفترچه راهنمای ثبت نام كنكور و تأیید دانشگاه محل تحصیل انصراف قطعی خود را اعلام كنند. در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل تا تاریخ فوق، در صورت قبولی در آزمون سراسری سال 1401 ،قبولی آنان در آزمون لغو خواهد شد.

دانشجویان اخراجی آموزشی موضوع موارد مرتبط آیین نامه آموزشی و همچنین دانشجویان دوره كارشناسی كه مدرك معادل كاردانی اعم از كاردانی عمومی یا كاردانی را دریافت كرده اند نیز مانند مقررات مربوط به دانشجویان انصرافی پس از تسویه حساب كامل با مؤسسه ذیربط و همچنین اداره كل امور دانشجویان داخل و صندوق رفاه دانشجویان وزارت ذیربط و در صورت نداشتن مشكل نظام وظیفه حق ثبت نام در كنكور 1401 را دارند و محدودیتی در انتخاب رشته ندارند. این داوطلبان می توانند تمام تعهدات مربوط را پس از اتمام تحصیلات خود به صورت یكجا به انجام برسانند.

دانشجویان دوره های غیر روزانه و نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، مجازی، شهریه پرداز و پردیس خودگردان، پیام نور و دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی به شرط نداشتن مشكل نظام وظیفه می توانند بدون انصراف از تحصیل در آزمون سراسری سال 1401 ثبت نام و شركت كنند. این داوطلبان در صورت قبولی قطعی و قبل از ثبت نام در رشته قبولی جدید، لازم است از رشته قبولی قبلی خود انصراف قطعی حاصل كرده و گواهی مربوط  را به مؤسسه ذیربط ارائه دهند، این دسته از متقاضیان حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته محل قبولی قبلی خود را ندارند و البته دانشجویان شاغل به تحصیل مقطع كاردانی كه حداكثر تا 31 شهریور 1401 فارغ التحصیل می شوند، برای ثبت نام و شركت در این آزمون نیاز به انصراف ندارند. دانشجویان دوره های فوق كه از معافیت تحصیلی استفاده می كنند، به منظور ثبت نام و شركت مجدد در آزمون سراسری لازم است به ضوابط مربوط به مقررات وظیفه عمومی توجه و بر اساس آن ضوابط اقدام كنند.

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۷:۲۹ - ۱۶/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۵