دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

بهره مندی 500 زن سرپرست خانوار سالمند از كارت منزلت مجازی در گیلان
 
رشت - ایرنا - مسئول دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان گیلان گفت: بهره مندی 500 نفر از زنان سرپرست خانوار سالمند "بالای 60 سال" از كارت منزلت مجازی در این استان كلید خورد.
بهره مندی 500 زن سرپرست خانوار سالمند از كارت منزلت مجازی در گیلان رشت - ایرنا - مسئول دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان گیلان گفت: بهره مندی 500 نفر از زنان سرپرست خانوار سالمند ""بالای 60 سال"" از كارت منزلت مجازی در این استان كلید خورد.

دكتر بهار پوررضا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: كارت منزلت مجازی زنان سرپرست خانوار بالای 60 سال تحت پوشش بهزیستی و كمیته امداد امام خمینی (ره) با رویكرد فراگیر بهداشتی و رفاهی به صورت پایلوت برای 500 نفر در استان گیلان به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در فاز نخست" اقدمات پیشگیرانه و خدمات غربالگری در حوزه سلامت" برای بهره مندی از زنان سرپرست خانوار سالمند از خدمات سطح یك اظهار داشت: خدمات سطح یك از جمله ویزیت، مشاوره، تغذیه، آزمایشات سطح یك، غربالگری افسردگی، فشارخون و دیابت را شامل می شود.

مسئول دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان و مشاور مدیركل بهزیستی استان گیلان خاطر نشان كرد: برگزاری كلاس های آموزش سبك زندگی از جمله دیگر خدمات سطح یك به زنان سالمند سرپرست خانوار در در برنامه كارت منزلت مجازی است.

وی درباره نحوه بهره مندی این تعداد از زنان سرپرست خانوار بالای 60 سال تحت پوشش بهزیستی و كمیته امداد امام خمینی(ره) از كارت منزلت مجازی در فاز نخست افزود: اسامی زنان در این برنامه به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی گیلان و از آن معاونت به مركز بهداشت شهرستان رشت ارایه شده است.

مسئول دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان استان گیلان اظهار داشت: هماهنگی با زنان سرپرست خانوار سالمند در این طرح از سوی كارشناسان مراكز بهداشت شهرستان رشت انجام می گیرد كه زنان طبق فراخوان باید برای بهره مندی از كارت منزلت مجازی در مراكز بهداشت حضور یابند كه در زمان حاضر 250 نفر اعلام آمادگی كردند.

وی با بیان اینكه بهره مندی زنان سرپرست خانوار بالای 60 سال از كارت منزلت مجازی ابتدا به صورت پایلوت در شهرستان رشت در حال اجرا است، اضافه كرد: خدمات پیشگیرانه، درمان، رفاهی و توانبخشی از سایر بخش ها در اجرای طرح كارت منزلت مجازی است.

پوررضا در ادامه با اشاره به تزریق واكسن به سالمندان در مراكز تحت پوشش بهزیستی استان گیلان اظهار داشت: دز نخست و دوم واكسن كرونا به جامعه هدف در این مراكز تزریق شد و نوبت سوم نیز برای سالمندانی كه موعد آنان برای واكسیناسیون فرارسید، انجام گرفته است.

مسئول دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان استان گیلان بیان داشت: یكهزار و 226 سالمند تحت پوشش بهزیستی از خدمات مراكز شبانه روزی، روزانه و ویزیت در منزل بهره مند هستند.

براساس آخرین آمار، 14 هزار و 789 سالمند در حوزه های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری از خدمات بهزیستی استان گیلان بهره می برند.

گیلان دارای حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت است كه بر اساس بر اساس سرشماری سال 95، 25 / 13 درصد از جمعیت استان سالمند هستند.

برچسب ها
- رشت
- گیلان
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۳۰ - ۱۸/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۸