دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

45 هزار خانوار در كرمانشاه زیر پوشش بهزیستی هستند
 
كرمانشاه- مدیركل بهزیستی كرمانشاه گفت: 45 هزار خانوار در كرمانشاه زیر پوشش بهزیستی هستند.
45 هزار خانوار در كرمانشاه زیر پوشش بهزیستی هستند كرمانشاه- مدیركل بهزیستی كرمانشاه گفت: 45 هزار خانوار در كرمانشاه زیر پوشش بهزیستی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرحناز محمدی در نشست خبری اداره كل بهزیستی كرمانشاه كه بعد از ظهر پنجشنبه در سالن جلسات اداره بهزیستی و با حضور خبرنگاران به صورت فضای مجازی در اسكای روم برگزار شد، ضمن گرامی داشت ایام دهه فجر، اظهار كرد: سازمان بهزیستی به شكل دستگاه حمایتی و تخصصی در 14 شهرستان استان كرمانشاه فعالیت می كند.

وی در خصوص تعداد خانوار زیرپوشش بهزیستی افزود: 45 هزار خانواده در استان كرمانشاه زیرپوشش بهزیستی هستند كه از این تعداد 36 هزار و 500 نفر مستمری بگیر و 29 هزار و 960 نفر در حوزه توانبخشی و 6 هزار و 540 نفر در حوزه اجتماعی از بهزیستی مستمری دریافت می كنند.

مدیركل بهزیستی كرمانشاه تصریح كرد: غالب فعالیت های تخصصی با كمك شركای اجتماعی، مراكز دولتی و نظارت همكاران در بخش دولتی انجام می شود و 405 مركز غیردولتی و 116 انجمن و مؤسسه با مجوز بهزیستی در حال فعالیت در استان كرمانشاه هستند.

محمدی بیان كرد: در حوزه پیشگیری در بهزیستی كرمانشاه در قالب فعالیت های پیشگیرانه سطح 1 و 2 برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی معلولیت ها آموزش های پیش از ازدواج مداخله های قبل از طلاق، پیشگیری از اعتیاد آموزش در محیط های كار و در مقاطع مختلف آموزشی با همكاری آموزش و پرورش خدمات رسانی می كند.

وی افزود: در بخش درمان اعتیاد و توانبخشی، ارائه خدمات به سالمندان در مراكز شبانه روزی و روزانه، خدمات معلولین به صورت شبانه روزی و روزانه در مراكز حرفه ای، پرداخت حق پرستاری برای بیماران ضایعه نخاعی، توانمندسازی خانواده های بدسرپرست و خانواده هایی كه زنان سرپرست آن هستند، اقدامات لازم در سازمان بهزیستی انجام می شود.

مدیركل بهزیستی كرمانشاه خاطرنشان كرد: توانمندسازی فرزندان خانواده های زیر پوشش بهزیستی، اقدامات لازم به شكل فعالیت های مداخله ای با خط تلفن 123، اورژانس اجتماعی، مراكز آموزشی و توانمندسازی كودكان كار و خیابانی نیز از دیگر فعالیت های سازمان بهزیستی كرمانشاه است.

وی با اشاره به فعالیت های بهزیستی در معاونت مشاركت و مسكن در استان كرمانشاه افزود: دغدغه اصلی این معاونت در بهزیستی، كمك به تأمین مسكن مددجویان و ایجاد اشتغال برای مددجویان است و راه اندازی مراكز مثبت زندگی كه باعث ایجاد تحول عظیم در بهزیستی شده از جمله اقدامات مثبت این سازمان در استان كرمانشاه است.

وی افزود: یكی از مشكلاتی كه در ارائه خدمات رسانی به مددجویان در بهزیستی كرمانشاه وجود دارد، مراجعه مددجویان به اداره بهزیستی است كه این مراجعه باید به مراكز بهزیستی در سراسر استان انجام شود تا خدمات مناسب به مددجویان ارائه شود.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۷:۴۲ - ۲۱/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۴